Hírek
Járműtrajektóriák definiálásához szükséges határértékek meghatározása klasszikus módszerekkel
Írta: FICZERE PÉTER PhD, egyetemi adjunktus és BORBÁS LAJOS PhD, Professor Emeritus
Megjelent a 2021. augusztusi ACTA PERIODICA 23. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 37.-45. oldalon. DOI 10.47273/AP.2021.23.37-45
ABSZTRAKT
Autonóm járműirányítás esetén a trajektória meghatározása az egyik legfontosabb feladat. A pályagörbe meghatározása azonban jócskán túlmutat a technológiai feltételeken, hiszen az esetek többségében ezek a járművek embereket szállítanak, és emberi sofőrökkel irányított közlekedési rendszerben mozognak. Így fontos, hogy az emberi tűrőképességet, reakcióidőket, komfortzónákat is figyelembe vevő rendszert tudjunk megvalósítani. Az ehhez szükséges, jelenleg emberi sofőrök által vezetett járműveken végeztünk méréseket, amelyek segítenek a komfortzónák határait meghatározni.
ABSTRACT
In autonomous vehicle control, trajectory determination is one of the most important tasks. However, trajectory definition goes well beyond the technological requirements, since in most cases these vehicles are transporting people and moving in a traffic system controlled by human drivers. It is therefore important to implement a system that takes into account human tolerance, reaction times and comfort zones. To this end, we have carried out measurements on vehicles currently driven by human drivers, which will help us to define the boundaries of the comfort zones.