Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Alapképzés

Kereskedelem és marketing

A képzés a kereskedelem és a marketing széles területét megismerteti gyakorlatban és elméletben is: gazdasági és üzleti ismeretek, beszerzés, értékesítés, szervezés, irányítás, pörgés, kereskedelmi és marketing szaktudás.

A marketing az életünk szinte minden pillanatában jelen van, ezzel befolyásolva a vásárlási döntéseinket. Te lehetsz a kulcsfigura olyan projektekben, ahol tudásoddal hozzájárulsz reklámkampányok, arculatok tervezéséhez.

Az alapozó tantárgyak után kiválaszthatod, hogy az online értékesítés, a tartalommarketing vagy a nemzetközi piacok irányába szeretnéd tudásod tökéletesíteni. A kereskedelem és marketing alapszak elvégzésével tanulmányaid véglegesítéséhez egyenes út vezet a marketing mesterképzésünk.

Duális diploma
Megszerezhető végzettség
Közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon
Specializáció
- E-business
- Logisztika
- Marketingkommunikáció
- Nemzetközi piacok
Képzési idő
7 félév
Képzés nyelve
Magyar
Ponthatár
állami ösztöndíjas képzésen 240 pont, önköltséges képzésen nincs
Tandíj
Tatabánya nappali (magyarul): 290.000 Ft
Tatabánya levelező (magyarul): 270.000 Ft
Budapest nappali (magyarul): 310.000 Ft
Budapest levelező (magyarul): 290.000 Ft
Képzési forma
Nappali, Levelező
Helyszín
Budapest, Tatabánya
Jelentkezési határidő
2024.02.15. 00:00

Azok jelentkezését várjuk, 

  • akik kreatívnak tartják magukat és szeretnek ötletekkel és elképzelésekkel más embereket megnyerni
  • akik szeretnek eladni
  • akik számára a szervezés, a földrajz és a közlekedés érdekes elfoglaltság

Fontos információk

Az alapképzési szak képzési célja és a szakmai kompetenciák

A képzés célja kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel, gazdasági és üzleti ismeretekkel rendelkező gazdasági szakemberek képzése, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.

Idegennyelvi követelmény

Az alapfokozat megszerzéséhez a Gazdasági szaknyelv I. és II. óráinak látogatása (kötelező), majd egy B1+ szintű, intézményi vizsga a tanult szakmai nyelvből.

A Gazdasági szaknyelv I. és II. óráinak látogatása és/vagy az intézményi vizsga alól legalább B2 (középfokú), komplex típusú, szakmai nyelvvizsga, vagy C1 (felsőfokú), komplex típusú, általános nyelvvizsga esetén felmentést nyer a hallgató.

Ismerd meg a Kereskedelem és marketing szakot

Képzési és kimeneti adatok

Az alapképzési szak megnevezése
kereskedelem és marketing (Commerce and Marketing)
Az alapképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése
– végzettségi szint: alapfokozat
– szakképzettség: közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon
– a szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Economist in Commerce and Marketing
Képzési terület
gazdaságtudományok
A képzési idő félévekben
7 félév
Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma
180+30 kredit
a szak orientációja: gyakorlatorientált (60-70 százalék)

Specializációk

E-business (Székelyudvarhely)
Napjainkban kiemelkedő és folyamatosan növekvő szerepe van az elektronikus kereskedelemnek, vállalatirányításnak és adatfeldolgozásnak. Megmutatjuk, hogyan lehet az üzleti vállalkozásokat az internetes kereskedelmen keresztül hatékonyabbá tenni, hogyan tudsz egy webshopot menedzselni és mindezek logisztikai és informatikai hátterét megteremteni. Megismerheted azokat a módszereket, melyekkel sokkal hatékonyabbá válik a fogyasztók tulajdonságainak feltárása és ennek megfelelően a számukra szükséges termékek és szolgáltatások kialakítása.
Innovatív vállalkozás
Megismerheted a kis- és középvállalkozások (kkv) szektorának jellemzőit, működési sajátosságait, így képes leszel arra, hogy akár itthon, akár az egységes európai gazdasági térben vállalkozást indíts és működtess. Mitől lesz versenyképes egy kkv?  Milyen specifikumai és buktatói vannak egy kisméretű cég menedzselésének? Hogyan juthat egy kkv finanszírozási forrásokhoz? Milyen a jó üzleti terv és a hatásos marketing? Az oktatás szerves részét képezi az innovációmenedzsment ismeretek átadása, és ezzel párhuzamosan az innovatív szemléletmód és kreativitás fejlesztése.
Logisztika
A logisztikai olyan tudományos és gyakorlati tudás összessége, amely alkalmas anyagok, erőforrások és információk áramlásának tervezésére és megszervezésére, a vállalati összköltség és a végfelhasználói elégedettség optimalizálása érdekében. A specializáció során a cél, hogy a hallgató a logisztikai szakma aktuális elméleti és gyakorlati szempontból fontos és hasznos ismereteit elsajátítsa. Ezt az időszerű tananyagok és publikációk feldolgozása és átadása mellett, gyakorló szakemberek bevonásával valamint a logisztika szempontjából mérvadó vállalati esetek feldolgozásával érjük el. Természetesen, mint minden egyetemi diszciplina napjainkban, így a logisztikai specializáció is érinti a fenntarthatósági és a kockázati tényezőket, valamint azok professzionális kezelését.
Marketingkommunikáció_5.0
A modern marketingkommunikáció világának új dimenzióit tárja fel a legújabb specializációnk, amely arra törekszik, hogy a végzett hallgatók megfeleljenek a XXI. század folyamatos környezeti változásaiból és a fogyasztói sokszínűségből eredő ügyfélkapcsolati kihívásoknak. A képzés átfogó ismereteket nyújt a marketingpszichológiától kezdve az AI alapú marketingautomatizálásig, biztosítva, hogy a végzett hallgatók hatékonyan alkalmazhassák a legújabb technikákat és stratégiákat.
A marketingpszichológia tárgy keretében a hallgatók megismerkednek a fogyasztói viselkedés és döntéshozatal pszichológiai hátterével.
Az inbound marketing tárgyban elsajátítják a tartalommarketing, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média marketing és e-mail marketing alapjait.
A mesterséges intelligencia és marketingautomatizálás kurzus során a hallgatók megismerkednek az AI alapú marketing technológiákkal, amelyek lehetővé teszik a marketingfolyamatok automatizálását.
A SMART marketingkoncepció tárgy célja, hogy a hallgatók alapos ismereteket szerezzenek az integrált marketingkommunikációról (IMC), beleértve a kampánytervezést és márkaépítést.
A közösség- és hálózatépítés kurzus arra készíti fel a hallgatókat, hogy hatékonyan használják az online marketing eszközöket és platformokat a közösségek és hálózatok építésére.
A B2B marketingkommunikáció tantárgy során a hallgatók elsajátítják a vállalatok közötti kommunikáció alapelveit és stratégiáit.
A komplex projektfeladat keretében a hallgatók valós marketingkommunikációs kampányokat terveznek és hajtanak végre, fejlesztve ezzel a projektmenedzsment és kreatív gondolkodás képességeiket.
Nemzetközi piacok
A specializáció hallgatói leginkább arra kapnak felkészítést, hogy nemzetközi, nagyvállalati környezetben tudjanak könnyen és hatékonyan dolgozni. Amellett, hogy megismerik az ilyen társaságok működésének elveit, valamint speciális marketing tevékenységüket és piaci céljaikat, folyamatosan aktuális információkkal és a nemzetközi gazdasági és politikai folyamatok újdonságaival is találkoznak. Fontos része a képzésnek a gyakorlatban hasznosítható ismeretek átadása, ezért több esetpéldán keresztül is feltárjuk azokat a tényezőket, melyek a sokpiacos vállalatok működése szempontjából lényegesek és szükségesek.

Elhelyezkedési lehetőségek: 

  • nemzetközi szolgáltató központ
  • kis- vagy középvállalat
  • saját vállalkozás
  • bank szektor
  • nemzetközi (multinacionális) vállalat
  • közigazgatási intézmény
  • társadalmi szervezet

Karrierlehetőségek: 

  • sales menedzser
  • online marketing menedzser
  • reklám, szövegíró
  • PR marketing menedzser
  • kereskedelmi asszisztens
  • key account manager

Továbbtanulási lehetőségek

A kereskedelem és marketing alapszakot elvégezve az összes, közgazdasági témában induló mesterképzés választására is lehetőség nyílik.

Az Edutus Egyetemen lehetőség van a megszerzett oklevél után marketing mesterszakon, ellátásilánc-menedzsment mesterszakon vagy szakirányú továbbképzéseken tanulmányaikat folytatni.

FELVÉTELIZEK

Felvételi határidő: 2024. február 15.

E-FELVÉTELI

Bővebb információ

Érdeklődj ingyenesen hívható felvételi számunkon:

Felvételi zöld szám

+36-80-911-688
E-FELVÉTELI

Kereskedelem és marketing

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben