Szolgáltatásaink

Szakmai műhelyek

A Műszaki Intézet részeként kialakításra került a Lézerlabor, mint szervezeti egység, melyet annak vezetője irányít.

A tudományos- és nemzetközi rektorhelyettes irányítása alatt Szakmai Műhelyek kerültek kialakításra a Főiskolán.

Az alábbi Szakmai Műhelyek kerültek kialakításra a Főiskolán

Alternatív Energetikai Műhely

Az Edutus Főiskola a hagyományos energiafelhasználás alternatívájaként megújuló energiafelhasználást bemutató passzívházat hozott létre a KEOP-6.2.0/B/11-2011-0054 kódszámú projekt keretében.

A projekt célja a megújuló energiafelhasználással kapcsolatos innovációk és alkalmazások bemutatása az Edutus Főiskola hallgatói, Tatabánya város és kistérsége vállalatai, civil szervezetei, intézményei és lakossága számára, ezáltal szemléletformálás a környezettudatos életmód, illetve a fenntartható fogyasztás tekintetében.

Bejárható Magyarország Programműhely

A Bejárható Magyarország Program az egyik legnagyobb potenciállal rendelkező hazai kezdeményezés, mely az ifjúság aktív szabadidő eltöltését, a belföldi turizmus élénkítését, az egészség- és környezettudatos szemléletmód kialakítását és a felelősségteljes gondolkodást egyaránt szolgálja. A programban szereplő 5 jármód segítségével megismerhetőek hazánk természeti- és kulturálisértékei, a magyar és magyarországi örökséghelyszínek.

A program sikeres megvalósításának előfeltétele a meglévő kínálat felmérésén alapuló termékfejlesztési lehetőségek meghatározása, a megfelelő, vonzó tananyag összeállítása és a felkészült, motiválni képes oktatói/tanári háttér biztosítása. Az így megvalósuló termékfejelsztések a programban résztvevőkön túl a belföldi- és beutazó turizmus résztvevői számára is vonzó kínálatot teremtenek. A turizmus élénküléséből pedig a fogadó területek helyi közösségei (turisztikai vállakozások, kistermelők, helyi lakosság) is profitálnak.

A „Megszólító kampány” kidolgozását kiemelten fontosnak tartjuk, hiszen a Program sikerének legfőbb záloga, hogy annak szellemiségét minél többen tegyék magukévá. Különösen fontos ez a diákok és családjaik valamint az őket oktató pedagógusok esetén, így egyre több oktatási intézmény választja majd a kerettantervek közül a Bejárható Magyarország Programját.

Alapító Okirat

A BEJÁRHATÓ MAGYARORSZÁG PROGRAM JELENTŐSÉGE ÉS A KAPCSOLÓDÓ FELADATOK (.pdf)

ÁLLÁSAJÁNLATUNK

Online újságíró, szerkesztő

FŐBB FELADATOK, MUNKÁK

  • cikkek írása és fordítása túrázás, természetjárás témakörben,
  • napi rendszerességgel hírek információk gyűjtése,
  • háttér információk, cikkek, kiadványok gondozása, feldolgozása és szerkesztése,
  • programajánlók szerkesztése és feltöltése a portálra,
  • közösségi oldal kezelése,
  • hírlevelek szerkesztése és összeállítása,
  • túrázással, természetjárással kapcsolatos tudástár összeállítása,
  • közreműködés marketing kampányokban. …

Amennyiben hirdetésünk felkeltette érdeklődését, küldje el önéletrajzát és a próbamunkát a bmp@edutus.hu e-mail címre!

Galamb József Szakmai Műhely

A Kormány 1206/2014. (IV. 1.) Korm. határozattal Tatabánya és Esztergom térségét a térség járműiparának hosszú távú fejlődése és versenyképességének növelése érdekében – kiemelt járműipari központtá nyilvánította.

A létrehozott központ feladata egy olyan járműipari, gépipari, informatikai, mechatronikai és kapcsolódó ágazati ipari- és gazdaságfejlesztés megszervezése és lebonyolítása, amely lehetővé teszi, hogy a térség nemzetközi versenyképessége növekedjen, a foglalkoztatás a fejlesztendő ágazatokban tartósan és fenntarthatóan biztosítható legyen.

Mindehhez elengedhetetlen feltétel a műszaki szellemi bázis jelentős mértékű, az ipari igényekre épülő átalakítása illetve megerősítése, melyben az Edutus Főiskola, mint Komárom-Esztergom megye egyetlen felsőoktatási intézménye jelentős szerepet vállal.

HÉLIA Szakmai Műhely

Az Edutus Főiskola, mint Komárom-Esztergom megye egyedüli felsőoktatási intézménye kiemelkedő színvonalú képzést folytat mind turizmus-vendéglátás alapszak, mind pedig kereskedelem és marketing alapszakon, és mesterképzés keretében.

A HÉLIA[1] Szakmai Műhelyt az Edutus Főiskola kutatási, oktatási, tehetséggondozási céljainak, szervezeti stratégiájának megvalósulását segítő tanszékközi „spin off” szervezetként 2011. év végén határozott időre, – három éves időtartamra – alakította a Főiskola oktatói csoportja, hazai és nemzetközi együttműködő partnerek támogatásával és ösztönzésével. Jelen Alapító Okirat az eredeti – a Főiskola akkori rektora és tagjai által aláírt – okiratban meghatározott tevékenységek aktualizálását, a szervezet újjáalakítását célozza.

[1]„Helyi élelmiszerláncok fejlesztése és innovációja HÉLIA” angol neve „Local Food Chains Development & Innovation LFCDI” Working Group.

Magyary Településfejlesztési Műhely

Magyary Zoltán műhely
ALAPÍTÓ OKIRAT (2015.)

Preambulum

A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program, mint közigazgatás-fejlesztési technológia a közigazgatás átalakítására vonatkozó kezdeményezés. A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program az egész közigazgatás fejlesztését célozza, de főként a központi közigazgatást, az államigazgatást, miközben egyes intézkedései hozzájárulnak az igazságügyi és önkormányzati szervezet emberi erőforrásának fejlesztéséhez. A Program célja, hogy egy, a kor követelményeihez és céljaihoz igazodó cselekvési program legyen, amely prognosztizálhatóvá teszi a közigazgatás fejlesztését. A Magyari Program több területen fogalmaz meg koncepciót: szervezeti fejlesztés, közigazgatási feladatok, közigazgatási eljárás szabályozása, és a személyzeti kérdések területén.

A mai nappal jelen Alapító Okirat aláírásával határozatlan időre megalakul az Edutus Főiskolán, mint Komárom-Esztergom Megye egyetlen felsőoktatási intézményén az Edutus Főiskola Magyary Zoltán Műhelye.

A műhely céljai, feladatai, tevékenysége

A Műhely megalapításának célja a Program megvalósításával kapcsolatos tudományos és szakmai tevékenység, tananyagfejlesztés, oktatás, képzés, továbbképzés, termékfejlesztés, gyakorlati megoldások kialakítása.

A műhely működése

A műhely irányítója a rektor által kijelölt személy, aki vezeti a műhelyben részt vevő személyek munkáját.

A műhely legalább évente két alakalommal ülésezik, mely ülésekről emlékeztető készül, melyet a Főiskola titkárságára kell benyújtani.

A műhely vezetője minden tárgyévet követő év január 31. napjáig Beszámolót készít a műhely adott évre vonatkozó munkájáról, melyet a fenti időpontig megküld a rektornak, valamint a Főiskola titkárságára.

Tatabánya, 2015. június 24.

Dr. Jandala Csilla

mb.rektor

A műhelyek céljait, feladatait, tevékenységüket Alapító Okiratuk tartalmazza és szabályozza. A műhelyek irányítója a rektor által kijelölt személy, aki vezeti a műhelyben részt vevő személyek munkáját.