Hírek
Hallgatói vélemények a COVID-19 világjárvány hatásaként bevezetett online oktatásról
Írta: Dr. Deés Szilvia, főiskolai tanár
Megjelent a 2020. augusztusi Acta Periodica 20. kötetében (ISSN: 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 26-39. oldalon. DOI 10.47273/AP.2020.20.26-39
ABSZTRAKT
A COVID-19 világjárvány az ajtók bezárására és a hallgatók ajtón kívül tartására kényszerítette az egyetemeket. Ennek ellenére az igény a hallgatók oktatására továbbra is fennállt. Az online oktatásnak az Edutus életében már volt előzménye, azonban ezt jellemzően a levelezős hallgatók használtak. A kutatásban arra kerestem a választ, hogyan élték meg a hallgatók a szokatlan online félévet, mi a véleményük az egyetem nyújtotta szolgáltatásokról, és hogyan értékelik a félév során megszerzett tudásukat. A teljes sokaságot az egyetem aktív hallgatók jelentette, és a populáció 15,2 százaléka válaszolt a feltett kérdésekre. Az adatok statisztikai elemzése után, az eredmények ismeretében, a hallgatói vélemények alapján legjobbnak talált megoldásokra vonatkoznak javaslataik
Kulcsszó: tanulásmódszertan, online oktatás, felsőoktatás
ABSTRACT
The COVID-19 pandemic forced universities to close doors and keep students out of doors. Nevertheless, the need to educate students remained. Online education already had a precedent in Edutus’ life, but it was typically used by correspondence students. In the research, I sought answers to how students experienced the unusual online semester, what they thought of the services provided by the university, and how they valued the knowledge they gained during the semester. The total crowd was represented by active students at the university, and 15.2 percent of the population answered the questions asked. After statistical analysis of the data, the suggestions are based on the solutions found to be the best based on the students’ opinions.
Keywords: teaching methodology, online education, higher education