Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Hírek

NTP-TEHETSEG-23-0042 – Robotika és fenntarthatóság foglalkozás kialakítása és pilot jellegű megvalósítása

A Kulturális és Innovációs Minisztérium megbízásából a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő, „Tehetségközelben” – komplex tehetséggondozó programok támogatása című felhívásra az Edutus Egyetem sikeres pályázatot nyújtott be.

A pályázat során robotika és fenntarthatóság foglalkozás kialakítását és pilot jellegű megvalósítását vállaltuk, melyre 3 000 000 Ft támogatási összeget nyert el intézményünk. A pályázat futamideje 2023. szeptember 01-től 2024. augusztus 31-ig szól.

A pályázat célja: A „Tehetségközelben” pályázat keretein belül az Edutus Egyetem egy teljes 60 órás – 40 alkalmas, heti két alkalommal megtartott, alkalmanként 1,5 órás – robotikai szakkört kíván megvalósítani, ami a fenntarthatóság, mint a ma legégetőbb és mindenkit érintő témához kapcsolódva fejleszti a gyermekek MTMI tárgyakhoz kapcsolódó kompetenciáit. A szakkör fő fókusza a különböző robotikai platformok megismerése és azok gyakorlati alkalmazása (LEGO Robotika, Arduino, Micro-bit, Raspbery Pi) lesz.

A szakkör a műszaki és informatikai területek tudásmélyítése mellett a World Robot Olympiad™ nemzetközi robotépítési és -programozási versenyre történő felkészülés lehetőségét is magában foglalja. A foglalkozásokon megismert robotikai platformok illeszkednek a WRO versenyek új, 2025-ös versenyszabályzatának megújításához. Ennek értelmében a LEGO robotika mellett ettől az évtől kezdve új, a fent felsorol technológiák is alkalmazhatóak lesznek a versenyek során.

A World Robot Olympiad™ (továbbiakban WRO™) versenyek célja, hogy a gyermekeket és fiatalokat közelebb hozza a természettudományos ismeretekhez, tantárgyakhoz, valamint ösztönözze őket a mérnöki, informatikai szakma választására.

A szakkör Oroszlányban, az Edutus Egyetem által fenntartott Digitális Tudásközpontban, az ott tevékenykedő szakmai stáb által kerül lebonyolításra. Az Oroszlányi Digitális Tudásközpont azzal a céllal jött létre, hogy közelebb vigye a korszerű technológiákat a gyermekekhez, fiatalokhoz, és a téma iránt érdeklődőkhöz. Feladata, hogy növelje a digitális tudás iránti érdeklődést, elősegítse a digitális szaktudással rendelkezők számának növekedését, és vállalja az olyan korszerű készségek fejlesztését, melyek nélkülözhetetlenek a jövő munkavállalói számára. Támogatja a digitális pályaorientációt, pályaválasztást, a felsőoktatási intézményválasztást, és hozzájárul a digitális tudást igénylő szakmák vonzerejének növeléséhez. A szakkör jól illeszthető a Oroszlányi Digitális Tudásközpont programjában és minden technikai feltétel adott a kivitelezésére.

A szakkörön résztvevő fiatalok a programot követően olyan alapismeretekre tesznek szert, melyek pályaorientációs lehetőséget is magukban foglalnak, új érdeklődési területeket, ezáltal új továbbtanulási perspektívát mutatva számukra.

A fenntarthatóságról való direkt és indirekt tanulás segít a diákokat megérteni a környezeti és társadalmi problémákat, növeli az érzékenységüket és tudatosságukat, továbbá fejleszti őket abban, hogy jobban megértsék és kezeljék a jövőbeni környezeti és társadalmi kihívásokat, például az éghajlatváltozást, erőforrások kimerülését és a fenntarthatatlan fogyasztói szokásokat. A műszaki és informatikai területek innovációs lehetőségei a fenntarthatóság egyik kulcsfontosságú eleme, a fiatal generációk képzése pedig a jövőnk alakulásának a záloga.

A WRO™ versenyek szabályrendszerének és technológiai hátterének bemutatásával a szakkörön résztvevő, a versenyzés iránt érdeklődő fiatalok közül várhatóan új csapatokat köszönthetünk, akik bekapcsolódnak a következő évi versenyszezonba.

           

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben