Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Hírek

Műszaki Intézet és Bridgestone gyárlátogatás a japán-magyar kutató hallgatói fórum keretében

Az Edutus Egyetem Gazdálkodástudományi Tanszéke és HÉLIA Helyi Élelmiszerláncok Innovációja Szakmai Műhelye és Szakkollégiuma 2020. február 3-án újabb közös japán-magyar kutató-diák találkozót szervezett Budapesten a FALK 1 rendezvényközpont Boér Elek termében a tokiói Waseda Egyetem professzorának és kilenc hallgatójának részvételével. Az ezt követő napon 2020. február 4-én az Edutus Egyetem Műszaki Intézetének szervezésében a japán delegáció szakmai látogatáson vett részt Tatabányán az egyetem – legkorszerűbb lézer-robot technikával felszerelt – műszaki oktatási laboratóriumaiban valamint a japán alapítású és tulajdonú, a robot technika magas szintű alkalmazásával működtetett Bridgestone Tatabánya Termelő Kft-ben.

A 2020. február 3-án megrendezett, immár 18-adik ez évi kutató hallgatói fórumot Laki Balázs egyetemünk tudományos tanácsadó tanára nyitotta meg. Majd Masahiko Gemma professzor tartott rövid előadást az ökonometriai modellek kidolgozásának és alkalmazásának elsajátítására irányuló graduális oktatás céljáról és tartalmáról a Waseda Egyetemen, amely kulcsszerepet játszik a hallgatók kutató munkára való felkészítésében. Ez követően két Waseda hallgatói előadás hangzott el: S. Takahashi, S. Moriya és I. Yamazaki japán hallgatók az általuk épített ökonometriai modell segítségével több országra kiterjedően vizsgálták a népesség alakulásának összefüggéseit, hatását a gazdasági növekedés alakulására. M. Mitsuhashi, hallgató pedig ugyancsak modell eszköz segítségével arra a kérdésre kereste a választ, hogy milyen tényezők befolyásolják a banántermelés változásait Japánban.

Magyar részről is két tudományos előadást hallhattunk. Dr. Peredy Zoltán, az egyetem Műszaki Intézetének vezetője „Reagálás a kihívásokra, elképzelések és teendők az innovatív vállalkozó egyetem fejlesztése irányában” címmel tartott előadásában vizsgálta, milyen kihívásai vannak, ill. milyen elméleti keretek, feltételek szükségesek az oktató intézmények vállalkozó jellegének kialakításához, majd SWOT elemzéssel mutatott rá, hogy egyetemünk milyen szakaszában tart. Milyen konkrét eredményeket ért már el, ill. milyen feladatok várnak még rá a vállalkozó egyetemmé válás folyamatában. Végezetül Laki Balázs kollégánk számolt be a Közép-Kelet Európai országok gazdasági növekedése közötti különbségek vizsgálatára irányuló közös kutatásuk eredményeiről, következtetéseiről. Az előadóknak közvetlen kérdéseket lehetett feltenni a prezentációikat követően. A rendezvény szakmai részét a nemzetközi workshop moderátori feladatait ellátó Vörös Mihály László professzor rövid értékelő összefoglalója zárta. Végezetül kötetlen beszélgetés segítette a résztvevők közötti multikulturális információcserét.

Készítette: Prof. Dr. Vörös Mihály

A teljes beszámoló IDE kattintva olvasható.

A látogatásról a 24 Óra napilap is cikkezett, amely ITT érhető el.

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben