Hírek
Az utolsó száz méter kihívásai az e-kereskedelem logisztikában
ÍRTA: PÓKA VIKTOR PhD hallgató (Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem), LÁNYI MÁRTON adjunktus (Edutus Egyetem)
Megjelent a 2022. decemberi ACTA PERIODICA 26. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 29-44. oldalon. DOI 10.47273/AP.2022.26.29-44
ABSZTRAKT
Az e-kereskedelem növekedése már 2020. előtt is jelentős volt, azonban a pandémia és a járványra adott válaszok tovább növelték a rendelésszámokat. A boltzárások, kijárási korlátozások, a megbetegedéstől való félelem az e-kereskedelem felé irányították a vásárlókat. Ennek hatására az online kereskedelem piacán a verseny intenzívebbé vált. A kereskedők erre a csatornára összpontosítottak növelve a logisztikai kiszolgálásra rótt terheket. Vizsgálatunk középpontjába a kiszállítással kapcsolatos kérdések kerültek, hiszen a kereskedelem ezen típusában a csomagok és rendelések kézbesítése sok esetben kihívást okoz.
Kulcsszavak: Last-Mile, E-kereskedelem, Logisztika
ABSTRACT
The growth of e-commerce was already significant before 2020, and the pandemic and the responses to the epidemic further increased the order numbers. Shop closures, curfews, and the fear of virus drove customers to e-commerce channel. At the same time, the competition in the online trade market has become more intense. Retailers have shifted their focus to this channel. This also placed a great burden on logistics service providers, as the delivery of packages and orders in this type of trade is often a challenge. In our study, we examine these, focusing in particular on the last mile.
Keywords: Last-mile,E-commerce, Logistic