Hírek
AZ SSC SZEKTOR MAGYARORSZÁGON
AZ SSC SZEKTOR MAGYARORSZÁGON –
HELYZETJELENTÉS A PANDÉMIA UTÁN
Írta: JUHÁSZ KRISZTINA főiskolai tanár (Edutus Egyetem)
Megjelent a 2022. augusztusi ACTA PERIODICA 25. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 4-13. oldalon. DOI 10.47273/AP.2022.25.4-13
ABSZTRAKT
Az üzleti szolgáltató központok (Shared Service Center=SSC) hazánk gazdaságában fontos szerepet játszanak. A szektor kiemelkedően jól teljesített a pandémia idején is: szemben a sok ágazatot sújtó visszaeséssel, az SSC központok és az általuk foglalkoztatottak száma hazánkban folyamatosan növekedett, szerepük a magyar külkereskedelemben pedig tovább nőtt. E mennyiségi növekedésnél is fontosabb azonban, hogy a világjárvány okozta kihívások olyan, a szektorra korábban is jellemző tendenciákat erősítettek fel, mint például a digitalizáció, automatizáció és ennek következtében a növekvő hozzáadott érték termelés vagy a távmunka és ezáltal a fővároson kívüli foglalkoztatás bővülő aránya, melyek az ágazat hosszútávú versenyképességét is növelik.
Kulcsszavak: SSC, BSC, digitalizáció, pandémia, hibrid munka, irodahaszanálat
ABSTRACT
Shared Service Centres (SSCs) play an important role in the Hungarian economy. The sector has performed exceptionally well during the pandemic: despite the downturn in many sectors, the number of SSCs and their employees has continued to grow, and their role in Hungary’s foreign trade has increased. More important than this quantitative growth, however: the challenges of the pandemic have reinforced trends that were already present in the sector, and can increase the sector’s long-term competitiveness. Such trends are spread of digitalisation, automation and the resulting increase in value-added, or remote working and the growing share of employment outside the capital.
Keywords: SSC, BSC, digitalisation, pandemic, hybrid work, use of offices