Hírek
A TURIZMUS INNOVÁCIÓS ELLENTMONDÁSAI
A TURIZMUS INNOVÁCIÓS ELLENTMONDÁSAI
Írta: ILYÉS NOÉMI innovációs programigazgató (CheckINN Turisztikai Innovációmenedzsment Kft.)
Megjelent a 2022. augusztusi ACTA PERIODICA 25. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 23-33. oldalon. DOI 10.47273/AP.2022.25.23-33
ABSZTRAKT
Jelen munka célja a turisztikai innovációk vizsgálata globális szinten, a turisztikai piac sajátosságainak figyelembevételével. A tanulmányban a turizmus iparág innovációkra való fogékonyságát, illetve a turisztikai innovációk korlátait vizsgálom szakértői mélyinterjúk segítségével. A témaválasztást a pandémia aktualitásán túl, jelenlegi munkaköröm is inspirálta, ahol innovációs programigazgatóként turisztikai ötletek toborzásával foglalkozom napi szinten. A fő kutatási téma, hogy a turisztikai ökoszisztémában részt vevő vállalkozások kezdeményező szerepet játszanak a turisztikai innovációk megalkotásában, vagy a turizmus szektor inkább egyfajta „követőként” átveszi és pusztán alkalmazza a más szektorok által létrehozott innovatív megoldásokat, saját képére formálva azokat?
ABSTRACT
The aim of this study, to examine tourism innovations on a global scale, taking into account the specifics of the tourism market. I have examined the susceptibility of the industry and the limitations of tourism innovations with the help of in-depth expert interviews. The topic choice inspired not only by the actuality of the pandemic, but also by my current position, where I deal with the recruitment of tourism ideas on a daily basis as an innovation program director. The main topic of the research is whether the tourism businesses are playing an initiating role in the creation of innovations, or the tourism sector rather a „follower” and merely apply the innovative solutions created by other sectors, shaping them on its own image?