Hírek

A TERMÉKELÉRHETŐSÉG BIZTOSÍTÁSÁNAK KIHÍVÁSAI AZ ÉLELMISZER E-KERESKEDELEMBEN

A TERMÉKELÉRHETŐSÉG BIZTOSÍTÁSÁNAK KIHÍVÁSAI

AZ ÉLELMISZER E-KERESKEDELEMBEN.

MAGYARORSZÁGI ESET

Írta: PÓKA VIKTOR, PhD hallgató (Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem), GYENGE BALÁZS, Egyetemi docens (Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem)

Megjelent a  2022. augusztusi ACTA PERIODICA  25. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 64-73. oldalon. DOI 10.47273/AP.2022.25.64-73

ABSZTRAKT

A pandémia felgyorsította az online kiskereskedelem növekedését, ami a fogyasztói magatartás átalakulását is eredményezte. A vásárlók az erősödő piac következtében egyre magasabb szintű kiszolgálást várnak el. A kiszállítási idők csökkenése és a termékelérhetőség maximalizálás mellett, a platformok használhatósága, a kiszolgáló személyzet kedvessége, a „fenntarthatóság” megjelenése illetőleg a fizetési lehetőségek kibővítése mintegy alapvető elvárásként jelenik meg. Ennek érdekében az ellátási láncoknak jól szervezettnek kell lennie, amelyhez az információtechnológia hatékonysága elengedhetetlen. Azon kiskereskedelmi láncok melyek „omnichannel” értékesítési formában működnek számtalan versenyelőnnyel rendelkeznek, azonban előfordulnak olyan kihívások is, melyekkel szembe kell nézniük, a több csatorna egyidejű és egy helyen történő üzemeltetése során. A tanulmányban a logisztika és az ellátási lánc folyamatait nézzük át, elsősorban a termékelérhetőséget vizsgáljuk meg egy magyarországi online élelmiszer szolgáltató esetén, hogy milyen kihívásokkal kell szembe nézni annak érdekében, hogy minél magasabb szolgáltatási színvonalat legyen képes biztosítani. Az omnichannel működési formát üzemeltető kiskereskedelmi láncok a több csatorna okán számos kihívással szembesülnek a termékelérhetőség biztosításában, a publikációnkban ezeket azonosítjuk és megoldásokat javaslunk rá.

Kulcsszavak: E-kereskedelem, Ellátási lánc, Vásárlói percepció

 

ABSTRACT

The pandemic has accelerated the growth of online retail, which has also resulted in a transformation of consumer behaviour. As a result of the strengthening market, customers expect an increasingly high level of service. In addition to the reduction of delivery times, the maximization of product availability, the usability of the platforms, the friendliness of the service staff, the appearance and “sustainability” and the expansion of payment options appear as basic expectations. To this end, supply chains must be well organized, for which the efficiency of information technology is essential. Retail chains that operate in an “omnichannel” format have countless competitive advantages, but there are also challenges that must be faced when operating multiple channels simultaneously and in one place. In the study, we are oriented in the direction of logistics and the supply chain, we primarily examine the product availability in the case of a Hungarian online food service provider, and what challenges must be faced in order to be able to provide the highest possible level of service. Retail chains with omnichannel face many challenges to ensure product availability due to the multiple channels. In our publication, we identify these and propose solutions.

Keywords: E-commerce, Supply Chain, Customer perception

Tovább a teljes cikkhez Tovább a teljes kötethez

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben
Újdonság

Edutus képzés ajánló

Alkalmazásunk segít megtalálni a számodra legmegfelelőbb képzéseinket.

MEGNÉZEM
Új