Hírek
E-KERESKEDELEM ÉS AZ E-KERESKEDELEMI LOGISZTIKA OKTATÁSI TAPASZTALATAI AZ EDUTUS EGYETEMEN
E-KERESKEDELEM ÉS AZ E-KERESKEDELEMI LOGISZTIKA OKTATÁSI TAPASZTALATAI
AZ EDUTUS EGYETEMEN
Írta: PÓKA VIKTOR, PhD hallgató (Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem)
Megjelent a 2022. augusztusi ACTA PERIODICA 25. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 54-63. oldalon. DOI 10.47273/AP.2022.25.54-63
ABSZTRAKT
A COVID-19 az élelmiszerkereskedelemet is átformálta, a fogyasztói magatartás is átalakult. A logisztikai folyamatok (last-mile) nagymértékben befolyásolják a piaci szereplők versenyképességét. A témakörben a pandémia megjelenése óta ugrásszerűen emelkedett a tudományos publikációk száma, ami segítheti a vállalkozásokat a hatékony üzletmenetben. Ezzel összefüggésben a felsőoktatásban is megnőtt az érdeklődés az élelmiszer e-kereskedelem iránt, így több felsőoktatási kurzusban előadásra kerül a témakör. A hallgatók érdeklődésének felkeltése érdekében illetőleg az oktatott témakörök gyakorlatba ültetésének segítségeképpen a Business Modell Canvast alkalmazom.
Kulcsszavak: E-kereskedelem, Business Modell Canvas, Last-Mile, Oktatás
ABSTRACT
Furthermore, COVID-19 has reshapes the food trade and consumer behavior. Logistics processes (last mile) greatly influence the competitiveness of market players. The number of scientific publications on the topic has increased by leaps and bounds since the emergence of the disease, which has a wide impact on the efficient operation of businesses. In connection with this, interest in food e-commerce has also increased in higher education, so the topic is presented in several courses. In order to arouse the students’ interest, I use the Business Model Canvas to help put the taught topics into practice.
Keywords: E-commerce, Business Modell Canvas, Education