Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Hírek

A vállalkozó Edutus Egyetem japán kapcsolatai

Napjainkban világszerte az egyetemek számára a legnagyobb kihívás a hosszú távú talpon maradáshoz a több lábra állás. A beszűkülő állami finanszírozási források mellé kiegészítő bevételeket kell találni, majd ezeket visszaforgatják az oktatási és kutatási tevékenység magas színvonalának megtartása, továbbfejlesztése érdekében.

Éles verseny alakult ki az intézmények között a hallgatókért, oktatókért, kutatási projektek és egyéb külső ipari megbízások elnyeréséért. Az általánossá váló hálózatos együttműködések is igénylik az üzleti, piaci potenciállal bíró tudás gazdasági-társadalmi hasznosítását. A vállalkozói egyetem megvalósításában a tatabányai székhelyű, magánegyetemként működő Edutus Egyetem élen jár.

Az Edutus Egyetem sikeres törekvéseire példa Japán egyik legjobb egyetemével, a tokiói Waseda Egyetemmel való hosszú távú együttműködése Prof. dr. Vörös Mihály koordinálásával. A Komárom-Esztergom megyei cégekkel is sokrétű a kapcsolat. A tokiói központú, a világon piacvezető, prémium kategóriás gumiabroncsokat gyártó globális vállalatának tatabányai gyáregységével, a Bridgestone Tatabánya Kft-vel széles körű a stratégai partnerség. Februárban hármas együttműködés alakult ki a két egyetem és a cég között.

Az Edutus minden évben megszervezi a Japán-Magyar Kutatói-Hallgatói Fórumot, ahol aktuális szakmai problémákat vitathatnak meg a résztvevők egymással. Az idén a fórumot követően a Waseda Egyetem delegációja – Masahiko Gemma professzor, az egyetem elnökhelyettese, az Amerikai-Japán Kutatási Intézet elnöke és 9 tagú hallgatói csoport – ellátogatott Tatabányára, az Edutus Műszaki Intézetébe. Dr. Peredy Zoltán intézetvezető és Molnár István lézerlaboratórium vezető elmondta, hogy az intézet alapvető feladata a műszaki felsőoktatás feltételeinek megteremtése. A Műszaki Intézet alá tartozik  öt laboratórium – pneumatika, lézerfizikai/optika és robotika, tervezés/modellezés/szimuláció, méréstechnika, elektronika. Az oktatási célokat és a társadalmi szemléletformálást szolgálja a Passzív Ház is, amely korszerű épületenergetikai megoldásokat bemutató demonstrációs épület. Nem utolsó sorban a lézerlaboratórium az oktatási feladatok mellett kutatás-fejlesztési, valamint magas hozzáadott értéket jelentő, kis volumenű egyedi ipari megbízásokból eredő feladatokat is ellát.

A japán delegáció felkereste a Bridgestone Tatabánya Kft-t, ahol a gyáregység képviselői – dr. Janóczki Mihály, valamint Kota Fuyijama és Shogo Shibuya japán tanácsadó – fogadták a vendégeket. A Bridgestone a kormánynak is stratégiai partnere. Nemrég jelentették be, hogy 2023-ra okosgyárrá alakulnak. Nem csak az abroncsgyártást, de a gyártás teljes folyamatát – a félkész- és késztermék gyártását, az energiaellátást, karbantartást, gyártáskövetést és a gyártástervezést is – digitalizálja. A vendégek a gumiabroncsgyártás elméleti alapjainak és a gyáregység működésének megismerését követően megtekintették a 12k területen található technológiát is, amellyel naponta 12 ezer gumiabroncsot állítanak elő.

A program az alapját jelentheti egy kölcsönösen előnyös hármas együttműködésnek. Ez számtalan lehetőséget jelent az oktatói-kutatói mobilitás, a közös nemzetközi projektek generálása, az osztott infrastruktúra kölcsönös használata szempontjából.

Készítette: Mórocz Károly

A teljes cikk az alábbi linken érhető el: https://www.autoszektor.hu/hu/content/vallalkozo-edutus-egyetem-japan-kapcsolatai

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben