Felnőttképzési programok
Termék-kínálat és márkapolitika
A tárgy célja:
A márka különleges szerepének elemzése, a változások jellege és szükségszerűsége. (múlt század utolsó évtizede–XXI.sz. első két évtizede.) A hallgatók a termékpolitika általános ismeretei mellett, a képzés során megismerkednek a márkakialakítás és menedzselés folyamatával. Meg-ismerik a termelő és a kereskedelmi vállalatoknál kialakult márkatulajdonosi feladatokat. Különös hangsúlyt kap az innováció, a minőségszemlélet és a választékszerkezet, a márkamodellek és a márkaépítési eljárások. Készségre tesznek szert módszertanok alkalmazásában.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
bejelentett felnőttképzés
Óraszám:
· nappali képzés: 36 óra
· levelező képzés: 12 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
statisztikai alapismeretek, Microsoft Excel felhasználói szintű ismerete
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
5 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2024. szeptember 2.
Képzés indulása:
2024. szeptember
Képzés módja:
· nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (3 óra/hét)
· levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 4 alkalom (3 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
- A termék és a márka. A márka, mint az érték összetevője, márkastratégiák, márkapolitikai döntések.
- Márkatípusok –márkaérték modellek (Aaker márkaegyensúly modellje; márkaerő-értékelő(BAV) modell;brandz modell;márkarezonancia modell).
- Márkaérték-építés (Branding). Holosztikus marketingtevékenység tervezése. A már-kaépítési folyamattervezés.
- Márkadimenziók (Burnett és Kapferer modell). A termék életciklusok és a márkázás összefüggései.
Hol könnyebb a márkázás? (Termék,szolgáltatás, B2B,társ.tud.…..)
- A márka és minőségvédelem összefüggései, törvényi szabályozások, védjegyolta-lom.
- A márka piaci értéket meghatározó tényezői. Márkaelőnyök a fogyasztónál.
- Szóló és multi márkastratégiák. Márka kiterjesztési és újrapozícionálási eljárások. Monolitikus, egyedi és támogatott márkaarculat.
- Márkaidentitás és márkapiramis. A legfontosabb márkadimenziók. Hibák és problémák a márkázási folyamatban.
- Magyar márka gyakorlat 60-as és hetvenes éveben
- Márkapolitikai fogalmak és eljárások.
- Márkázási gyakorlatok a szolgáltatásoknál.
- Best Global Brands – aktuális márkapozíciók. Modell és márkadimenzió számítási gyakorlatok.
- EU védjegyeztetési, hatósági eljárási szabályok. Márka- és minőségszabályozási összefüggések. Innovációs és márkateremtés, mint piacbővítési módszer. A fogyasztói értékítélet és a márkázás, a márkahűség-mérés módszertana.
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
- Beadandó dolgozat (min.15.old.)
- a tárgy témaköreire vonatkozó konkrét vállalati gyakorlat kritikai elemzése vagy
- márkastratégia vállalati megvalósítása
- vagy
- hazai és nemzetközi márkaépítési gyakorlat összehasonlító elemzése.
- A dolgozat mellett 8-10 diából álló prezentációs anyag készítése és annak-szükség szerinti- megvédése.
A képzési díja:
60.000 Ft
Képzés helyszíne:
· nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
· levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
Jelentkezés
JelentkezekTermék-kínálat és márkapolitika