Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Felnőttképzési programok

Régió-és településmarketing

A tárgy célja:

A tantárgy feladata, hogy megismertesse a hallgatókat a földrajzi területek versenyképességét növelő alkalmazott, társadalmi jellegű marketing sajátosságaival. A területek fejlesztésében jelentős szerepet játszó marketing stratégiai és operatív tervezésével, kiemelten a területfejlesztés, az imázs és márkaépítés, valamint kommunikáció eszközeit bemutató, konkrét gyakorlati példák, speciális alkalmazások mentén.

A tantárgy elsődleges célja, hogy a régió és településmarketing, mint speciális marketing, helyét és szerepét megismertesse. A tárgy végső célja, hogy a hallgatók képesek legyenek egy-egy terület, térség vagy települési projekt folyamán – a marketing eszközrendszerét felhasználva – a különböző problémák/feladatok megfogalmazására, elemzések készítésére és javaslattételre.

Képző intézmény:

Edutus Egyetem

Képzés típusa:

bejelentett felnőttképzés

Óraszám:

·       nappali képzés: 24 óra

·       levelező képzés: 10 óra

Jelentkezés feltétele:

középfokú végzettség

Előzetesen elvárt ismeretek:

nincs

Kimenet:

mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről

Kreditérték:

4 kreditpont

Jelentkezési határidő:

2024. szeptember 2.

Képzés indulása:

2024. szeptember

Képzés módja:

·       nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (2 óra/hét)

·       levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 5 alkalom (2 óra/alkalom)

A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.

A tárgy témakörei:

  1. A marketing és a településmarketing kapcsolatának elemzése (marketingelmélet alkalmazása, alapfogalmak, marketing a nonprofit szervezeteknél, társadalmi marketing, image-marketing, a városmarketing és a rendezési terv, a régió és a településmarketing alapelvei, szemlélete)
  2. A térség- és településmarketing fogalma, tartalma (összetevői, főbb elméleti megközelítések, célcsoportok a térség és településmarketingben.
  3. A külső és belső marketing, annak kapcsolata, egymásra épülése). A régió- és településmarketing, a tervezésben (piacelemzés, marketingcélok és stratégiák, a marketing lépései, a marketingtervezés, mint iteratív folyamat, régió- és településmarketing stratégiai tervezési folyamata).
  4. A régió- és településmarketing, a tervezésben (piacelemzés, marketingcélok és stratégiák, a marketing lépései, a marketingtervezés, mint iteratív folyamat, régió- és településmarketing stratégiai tervezési folyamata).
  5. Termék a településmarketingben (formai és tartalmi termékek, vásárlói hasznok elemzése a helyi termék és a területi lépték, termékfejlesztés).
  6. A marketing mix a településmarketingben (a régió- és településmarketing célcsoportjai, a termék cél csoportspecifikus kialakítása, a marketing mix elemei a helyi/térségi fejlesztésekben).
  7. Az image kialakítása (a település imázs és alakító tényezői, az image fogalma, az image-vizsgálat fajtái, imázs audit, a helypromóció sajátosságai, a helyimage-ek közvetítése, a felfogott és kivetített helyimage-ek (az arculat) közvetítése, a térség- és településidentitás kialakítása, a térség- és a település Corporate Identity-elemei, a kommunikációs stratégia tartalma: Identitás – Akarat – Menedzsment, a helyimage promóciója és a döntéshozatal, a kommunikációs stratégia megvalósításának feltételei, a hely reklámozásának nehézségei).
  8. Esettanulmányok elemzése (Debrecen, Győr, Szekszárd, Villány, Budapest)
  9. A piac elemzése és szegmentálása (a piac elemzése, auditálása, versenytárselemzés, környezet- és szituációelemzés, a szükséges információk körének meghatározása, makrokörnyezeti feltételek vizsgálata, mezőszintű információk, lokális információk, információgyűjtés, az információk feldolgozása, elemzése).
  10. A marketing terv összeállítása (a gazdaságfejlesztési stratégia, mint a kínálat mix alapja, az önkormányzatok szerepe a gazdaságfejlesztésben, a gazdaságfejlesztés alapelvei, a gazdaságfejlesztési stratégia és eszközrendszer elemei, a turizmus fejlesztésének lehetőségei és irányai).
  11. Régió- és településmarketing a gyakorlatban (a választott esettanulmány, feladat prezentálása)
  12. Fürdővárosok
  13. Borrégiók és bortúrák
  14. Slow life és slow turizmus
  15. Fesztivál és party rendezvények
  16. Területi projekt és menedzsment (A területi program és projekt értelmezése, jellemzői, sajátosságai, a projekt kidolgozásának menete, a projekt megvalósítása, kapcsolat az alvállalkozókkal és a különféle területi szereplőkkel).
  17. A területi menedzser funkciói (a regionális menedzsment szervezete, annak felépítése, funkciói, PR kapcsolata, a területi menedzser funkciói, személyisége, a területi menedzser kapcsolattartásai, együttműködései, a protokoll
  18. A településmarketing potenciális lehetőségei a jövőben.

A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:

  • Nappali: Két csoportos prezentáció megtartása a félév során releváns témából. A prezentációk nem pótolhatóak vizsgaidőszakban. A csoportos dolgozatok egy önálló téma projekt jellegű feldolgozása. A gyakorlati jegy a vizsgaidőszak során egy alkalommal javítható a teljes félév anyagát magában foglaló dolgozattal.
  • Levelező: Két részdolgozat megírása a félév során, melynél az elégséges szint a legalább 60%-os összteljesítmény. Mindkét dolgozat súlya 50-50%, melyek közül egy pótolható ill. javítható a szorgalmi időszakban. Az így kialakult gyakorlati jegy a vizsgaidőszak során egy alkalommal javítható a teljes félév anyagát magában foglaló dolgozattal.

A képzési díja:

52.000 Ft

Képzés helyszíne:

·       nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                        vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

·       levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                      vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

Érdeklődés:

Horváthné Felföldi Helga

E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu

Mobilszám: +36 20 379 7530

Jelentkezés

Jelentkezek
Jelentkezek

Régió-és településmarketing

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben