Felnőttképzési programok
Régió-és településmarketing
A tárgy célja:
A tantárgy feladata, hogy megismertesse a hallgatókat a földrajzi területek versenyképességét növelő alkalmazott, társadalmi jellegű marketing sajátosságaival. A területek fejlesztésében jelentős szerepet játszó marketing stratégiai és operatív tervezésével, kiemelten a területfejlesztés, az imázs és márkaépítés, valamint kommunikáció eszközeit bemutató, konkrét gyakorlati példák, speciális alkalmazások mentén.
A tantárgy elsődleges célja, hogy a régió és településmarketing, mint speciális marketing, helyét és szerepét megismertesse. A tárgy végső célja, hogy a hallgatók képesek legyenek egy-egy terület, térség vagy települési projekt folyamán – a marketing eszközrendszerét felhasználva – a különböző problémák/feladatok megfogalmazására, elemzések készítésére és javaslattételre.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
bejelentett felnőttképzés
Óraszám:
· nappali képzés: 24 óra
· levelező képzés: 10 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
nincs
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
4 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2024. szeptember 2.
Képzés indulása:
2024. szeptember
Képzés módja:
· nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (2 óra/hét)
· levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 5 alkalom (2 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
- A marketing és a településmarketing kapcsolatának elemzése (marketingelmélet alkalmazása, alapfogalmak, marketing a nonprofit szervezeteknél, társadalmi marketing, image-marketing, a városmarketing és a rendezési terv, a régió és a településmarketing alapelvei, szemlélete)
- A térség- és településmarketing fogalma, tartalma (összetevői, főbb elméleti megközelítések, célcsoportok a térség és településmarketingben.
- A külső és belső marketing, annak kapcsolata, egymásra épülése). A régió- és településmarketing, a tervezésben (piacelemzés, marketingcélok és stratégiák, a marketing lépései, a marketingtervezés, mint iteratív folyamat, régió- és településmarketing stratégiai tervezési folyamata).
- A régió- és településmarketing, a tervezésben (piacelemzés, marketingcélok és stratégiák, a marketing lépései, a marketingtervezés, mint iteratív folyamat, régió- és településmarketing stratégiai tervezési folyamata).
- Termék a településmarketingben (formai és tartalmi termékek, vásárlói hasznok elemzése a helyi termék és a területi lépték, termékfejlesztés).
- A marketing mix a településmarketingben (a régió- és településmarketing célcsoportjai, a termék cél csoportspecifikus kialakítása, a marketing mix elemei a helyi/térségi fejlesztésekben).
- Az image kialakítása (a település imázs és alakító tényezői, az image fogalma, az image-vizsgálat fajtái, imázs audit, a helypromóció sajátosságai, a helyimage-ek közvetítése, a felfogott és kivetített helyimage-ek (az arculat) közvetítése, a térség- és településidentitás kialakítása, a térség- és a település Corporate Identity-elemei, a kommunikációs stratégia tartalma: Identitás – Akarat – Menedzsment, a helyimage promóciója és a döntéshozatal, a kommunikációs stratégia megvalósításának feltételei, a hely reklámozásának nehézségei).
- Esettanulmányok elemzése (Debrecen, Győr, Szekszárd, Villány, Budapest)
- A piac elemzése és szegmentálása (a piac elemzése, auditálása, versenytárselemzés, környezet- és szituációelemzés, a szükséges információk körének meghatározása, makrokörnyezeti feltételek vizsgálata, mezőszintű információk, lokális információk, információgyűjtés, az információk feldolgozása, elemzése).
- A marketing terv összeállítása (a gazdaságfejlesztési stratégia, mint a kínálat mix alapja, az önkormányzatok szerepe a gazdaságfejlesztésben, a gazdaságfejlesztés alapelvei, a gazdaságfejlesztési stratégia és eszközrendszer elemei, a turizmus fejlesztésének lehetőségei és irányai).
- Régió- és településmarketing a gyakorlatban (a választott esettanulmány, feladat prezentálása)
- Fürdővárosok
- Borrégiók és bortúrák
- Slow life és slow turizmus
- Fesztivál és party rendezvények
- Területi projekt és menedzsment (A területi program és projekt értelmezése, jellemzői, sajátosságai, a projekt kidolgozásának menete, a projekt megvalósítása, kapcsolat az alvállalkozókkal és a különféle területi szereplőkkel).
- A területi menedzser funkciói (a regionális menedzsment szervezete, annak felépítése, funkciói, PR kapcsolata, a területi menedzser funkciói, személyisége, a területi menedzser kapcsolattartásai, együttműködései, a protokoll
- A településmarketing potenciális lehetőségei a jövőben.
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
- Nappali: Két csoportos prezentáció megtartása a félév során releváns témából. A prezentációk nem pótolhatóak vizsgaidőszakban. A csoportos dolgozatok egy önálló téma projekt jellegű feldolgozása. A gyakorlati jegy a vizsgaidőszak során egy alkalommal javítható a teljes félév anyagát magában foglaló dolgozattal.
- Levelező: Két részdolgozat megírása a félév során, melynél az elégséges szint a legalább 60%-os összteljesítmény. Mindkét dolgozat súlya 50-50%, melyek közül egy pótolható ill. javítható a szorgalmi időszakban. Az így kialakult gyakorlati jegy a vizsgaidőszak során egy alkalommal javítható a teljes félév anyagát magában foglaló dolgozattal.
A képzési díja:
52.000 Ft
Képzés helyszíne:
· nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
· levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
Jelentkezés
JelentkezekRégió-és településmarketing