Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Felnőttképzési programok

Nemzetközi és interkulturális marketing

A tárgy célja:

A tantárgy célja, hogy átfogó képet adjon a nemzetközi marketing elméletéről és gyakorlatáról, építve a marketing alapismeretekre. A tárgy 3 nagy területet foglal magába: 1) a nemzetköziesedés folyamatát és a piacra lépés döntési lehetőségeit; 2) A kultúrák különbözősége és azok szerepe a nemzetközi marketing tevékenységben; 3) Nemzet-közi termék, márka, promóció és kommunikáció. A kulturális eltérések befolyásolják a nemzetközi marketingstratégia céljait és azok eszközrendszerét, melyek között ki-tüntetett szerepe van a terméknek és a kommunikációnak. Alapvető annak megértése, hogy kultúraközi kommunikációban nélkülözhetetlen saját értékrendszerünk relativizálása, fontos a „másság” elfogadásának képessége ahhoz, hogy konfliktuskezelésünk sikeres legyen.

Képző intézmény:

Edutus Egyetem

Képzés típusa:

bejelentett felnőttképzés

Óraszám:

·       nappali képzés: 48 óra

·       levelező képzés: 20 óra

Jelentkezés feltétele:

középfokú végzettség

Előzetesen elvárt ismeretek:

statisztikai alapismeretek, Microsoft Excel felhasználói szintű ismerete

Kimenet:

mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről

Kreditérték:

5 kreditpont

Jelentkezési határidő:

2025. január 20.

Képzés indulása:

2025. február

Képzés módja:

·       nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (4 óra/hét)

·       levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 5 alkalom (4 óra/alkalom)

A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.

A tárgy témakörei:

  1. Bevezetés. A tárgy programja és módszere. A nemzetközi marketing főbb jellemzői. A nemzetközi marketing és a globális marketing a szakmai viták tükrében.
  2. Nemzetközi marketingkutatás: módszerek, intézmények. Jelentősebb kutatások eredményei.
  3. A nemzetköziesedés folyamata és elmélete. A nemzetközi piacra lépés módjai
  4. Nemzetközi piacszegmentáció és piaci potenciál elemzése
  5. Kultúra és nemzetközi marketing kapcsolata. A kultúra fogalma. Kulturális külön-bözőségek nemzetközi dimenziói. Kultúrákon átnyúló megközelítés (cross-cultural) és kultúrák közötti megközelítés (inter-cultural): fogalmak, elméletek, szemléletmód. A kultúra és a marketing kölcsönhatása.
  6. Kultúra és a fogyasztó. Kulturális eltérések hatása a fogyasztói értékekre, attitűd-re, döntési folyamatra.
  7. Kulturális eltérések a nemzetközi marketingstratégiában. Standardizálás és adaptáció lehetőségei a marketing-mix elemeiben.
  8. A kulturális tényezők meghatározó szerepe a nemzetközi piac szegmentálásában. Egységes-e az európai kultúra?
  9. Termékpolitika a nemzetközi piacokon. A környezettől független vagy környezettől függő termék dilemmái a nemzetközi marketingben (context free product – context bound product). Nemzetközi márkák és nemzeti piacok.
  10. Árpolitika és a nemzetközi célpiac, figyelembe véve a fogyasztók, a versenytársak és a beszállítók kulturális környezetét.
  11. Marketingcsatornák sajátosságai kulturális tényezők mentén. .
  12. Interkulturális marketingkommunikáció fő formái a nyelv kitüntetett szerepe és a kultúra kontextusa szerint. Nemzetközi marketingkommunikációs stratégiák alternatívái.
  13. Interkulturális megoldások az elektronikus marketingben.
  14. A kultúrák közötti kommunikáció és az üzleti kommunikáció jellemző zavarai. A nyelv és a nyelven kívüli eszközök, elvárások és előítéletek. A kulturális sztereotípiák.
  15. Az interkulturális marketing hatása a magyar vállalati kultúrára, főbb ütközési pontok az interkulturális vállalati kommunikációban.

A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:

  • Nappali: A félév során egy kijelölt projektfeladat elkészítése és prezentálása, mely a tárgy értékelése során 60%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor. A félév végén záródolgozat megírása, mely a tárgy értékelése során 40%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor.
  • Levelező: A félév során egy kijelölt projektfeladat elkészítése, mely a tárgy értékelése során 60%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor. A félév végén záródolgozat megírása, mely a tárgy értékelése során 40%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor.

A képzési díja:

60.000 Ft

Képzés helyszíne:

·       nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                        vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

·       levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                      vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

Érdeklődés:

Horváthné Felföldi Helga

E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu

Mobilszám: +36 20 379 7530

Jelentkezés

Jelentkezek
Jelentkezek

Nemzetközi és interkulturális marketing

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben