Felnőttképzési programok
Nemzetközi és interkulturális marketing
A tárgy célja:
A tantárgy célja, hogy átfogó képet adjon a nemzetközi marketing elméletéről és gyakorlatáról, építve a marketing alapismeretekre. A tárgy 3 nagy területet foglal magába: 1) a nemzetköziesedés folyamatát és a piacra lépés döntési lehetőségeit; 2) A kultúrák különbözősége és azok szerepe a nemzetközi marketing tevékenységben; 3) Nemzet-közi termék, márka, promóció és kommunikáció. A kulturális eltérések befolyásolják a nemzetközi marketingstratégia céljait és azok eszközrendszerét, melyek között ki-tüntetett szerepe van a terméknek és a kommunikációnak. Alapvető annak megértése, hogy kultúraközi kommunikációban nélkülözhetetlen saját értékrendszerünk relativizálása, fontos a „másság” elfogadásának képessége ahhoz, hogy konfliktuskezelésünk sikeres legyen.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
bejelentett felnőttképzés
Óraszám:
· nappali képzés: 48 óra
· levelező képzés: 20 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
statisztikai alapismeretek, Microsoft Excel felhasználói szintű ismerete
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
5 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2025. január 20.
Képzés indulása:
2025. február
Képzés módja:
· nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (4 óra/hét)
· levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 5 alkalom (4 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
- Bevezetés. A tárgy programja és módszere. A nemzetközi marketing főbb jellemzői. A nemzetközi marketing és a globális marketing a szakmai viták tükrében.
- Nemzetközi marketingkutatás: módszerek, intézmények. Jelentősebb kutatások eredményei.
- A nemzetköziesedés folyamata és elmélete. A nemzetközi piacra lépés módjai
- Nemzetközi piacszegmentáció és piaci potenciál elemzése
- Kultúra és nemzetközi marketing kapcsolata. A kultúra fogalma. Kulturális külön-bözőségek nemzetközi dimenziói. Kultúrákon átnyúló megközelítés (cross-cultural) és kultúrák közötti megközelítés (inter-cultural): fogalmak, elméletek, szemléletmód. A kultúra és a marketing kölcsönhatása.
- Kultúra és a fogyasztó. Kulturális eltérések hatása a fogyasztói értékekre, attitűd-re, döntési folyamatra.
- Kulturális eltérések a nemzetközi marketingstratégiában. Standardizálás és adaptáció lehetőségei a marketing-mix elemeiben.
- A kulturális tényezők meghatározó szerepe a nemzetközi piac szegmentálásában. Egységes-e az európai kultúra?
- Termékpolitika a nemzetközi piacokon. A környezettől független vagy környezettől függő termék dilemmái a nemzetközi marketingben (context free product – context bound product). Nemzetközi márkák és nemzeti piacok.
- Árpolitika és a nemzetközi célpiac, figyelembe véve a fogyasztók, a versenytársak és a beszállítók kulturális környezetét.
- Marketingcsatornák sajátosságai kulturális tényezők mentén. .
- Interkulturális marketingkommunikáció fő formái a nyelv kitüntetett szerepe és a kultúra kontextusa szerint. Nemzetközi marketingkommunikációs stratégiák alternatívái.
- Interkulturális megoldások az elektronikus marketingben.
- A kultúrák közötti kommunikáció és az üzleti kommunikáció jellemző zavarai. A nyelv és a nyelven kívüli eszközök, elvárások és előítéletek. A kulturális sztereotípiák.
- Az interkulturális marketing hatása a magyar vállalati kultúrára, főbb ütközési pontok az interkulturális vállalati kommunikációban.
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
- Nappali: A félév során egy kijelölt projektfeladat elkészítése és prezentálása, mely a tárgy értékelése során 60%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor. A félév végén záródolgozat megírása, mely a tárgy értékelése során 40%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor.
- Levelező: A félév során egy kijelölt projektfeladat elkészítése, mely a tárgy értékelése során 60%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor. A félév végén záródolgozat megírása, mely a tárgy értékelése során 40%-ban kerül beszámításra a végső jegy kialakításakor.
A képzési díja:
60.000 Ft
Képzés helyszíne:
· nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
· levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
Jelentkezés
JelentkezekNemzetközi és interkulturális marketing