Felnőttképzési programok
Marketingtervezés és kontrolling
A tárgy célja:
A tantárgy célja a marketing kvantitatív elemzési és értékelési módszereinek bemutatása, a piaci jelenségeket és a marketing intézkedések hatását, eredményét és hatékonyságát minősítő mutatószámok megismertetése. Az általában nem determinisztikus marketingdöntések hatás- és hatékonyságmérési módszereit a marketinggyakorlatban ritkán használják, ezért értékelődött fel a tervezés és kontrolling módszertana. Ehhez elengedhetetlen a méréshez szükséges vállalati belső és a piaci adatok előállítása, ma-tematikai-statisztikai értékelési, és elemzési módszereinek elsajátítása.
2023-ban a tárgy keretében be kell mutatni, hogy az aktuális gazdasági környezetben (járvány hatásai, infláció, energiaárak, háború) következtében végbement gazdasági és piaci változások miatt a korábbi idősorok trendjei csak feltételesen alkalmazhatók, és a múlt tendenciáira épülő hagyományos tervezési módszerek helyett a jövőbe látó, un. exponenciális tervezés szemlélete és módszertana a célszerű.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
bejelentett felnőttképzés
Óraszám:
· nappali képzés: 48 óra
· levelező képzés: 20 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
statisztikai alapismeretek, Microsoft Excel felhasználói szintű ismerete
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
5 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2024. szeptember 2.
Képzés indulása:
2024. szeptember
Képzés módja:
· nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (4 óra/hét)
· levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 5 alkalom (4 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
- A marketingtervezés és a marketingkontrolling kapcsolata, tartalma. Új tervezési szükséglet 2023-ban, az exponenciális tervezési modell, a mutatószámok fajtái és hasznosítási modell. Mutatók és adatok.
- Az exponenciális tervezési modell felépítése, folyamata és megvalósításának lépései, információigénye és a döntések előkészítése.
- A múlt adatainak használhatósága. Milyen szabályszerűségek érvényesülnek még? Éves átlagos változás, szezonalitás. Árbevétel, egységár, termékmegoszlás
- Piacméretek, a piac és a piacrészesedés. Piaci koncentráció. Relatív piacrészesedés, BCG mátrix.
- A vevőkör, penetráció, márkafejlettség. A termékek kedveltsége a vevők körében. Termékmenedzsment elemzések, kanibalizáció.
- A vevőelégedettség és a versenyképesség. Észlelési és márkatérkép. Márkaérték és -erő
- Ár: mennyibe kerül nekünk, és mennyit ér a fogyasztónak?
- Az értékesítési munka hatékonyságának elemzése
- A reklámhatás és –hatékonyság értékelés, a promóció hatékonysága. Médiatetvezés és -hatékonyság
- A marketingmix tervezése és hatékonysága, az előzetes piaci tesztek jelzéseinek beépítése a tervezésbe, a ROMI mutató kiszámítása, áttekinthető visszacsatolási rendszer
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
· nappali: A gyakorlati jegyet öt évközi dolgozattal és a záró írásbeli összefoglaló dolgozattal lehet megszerezni. A záródolgozat egy komplex esettanulmány, a hallgató által a félév során kialakított vállalkozás és adatbázis felhasználásával.
· levelező: A gyakorlati jegyet egyéni záródolgozattal, ami egy komplex esettanulmány, valamint csoportmunkával a félév során meghatározott vállalkozás és adatbázis felhasználásával.
A képzési díja:
60.000 Ft
Képzés helyszíne:
· nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
· levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Jelentkezés, érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
Jelentkezés
JelentkezekMarketingtervezés és kontrolling