Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Felnőttképzési programok

Marketingtervezés és kontrolling

A tárgy célja:

A tantárgy célja a marketing kvantitatív elemzési és értékelési módszereinek bemutatása, a piaci jelenségeket és a marketing intézkedések hatását, eredményét és hatékonyságát minősítő mutatószámok megismertetése. Az általában nem determinisztikus marketingdöntések hatás- és hatékonyságmérési módszereit a marketinggyakorlatban ritkán használják, ezért értékelődött fel a tervezés és kontrolling módszertana. Ehhez elengedhetetlen a méréshez szükséges vállalati belső és a piaci adatok előállítása, ma-tematikai-statisztikai értékelési, és elemzési módszereinek elsajátítása.

2023-ban a tárgy keretében be kell mutatni, hogy az aktuális gazdasági környezetben (járvány hatásai, infláció, energiaárak, háború) következtében végbement gazdasági és piaci változások miatt a korábbi idősorok trendjei csak feltételesen alkalmazhatók, és a múlt tendenciáira épülő hagyományos tervezési módszerek helyett a jövőbe látó, un. exponenciális tervezés szemlélete és módszertana a célszerű.

Képző intézmény:

Edutus Egyetem

Képzés típusa:

bejelentett felnőttképzés

Óraszám:

·       nappali képzés: 48 óra

·       levelező képzés: 20 óra

Jelentkezés feltétele:

középfokú végzettség

Előzetesen elvárt ismeretek:

statisztikai alapismeretek, Microsoft Excel felhasználói szintű ismerete

Kimenet:

mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről

Kreditérték:

5 kreditpont

Jelentkezési határidő:

2024. szeptember 2.

Képzés indulása:

2024. szeptember

Képzés módja:

·       nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (4 óra/hét)

·       levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 5 alkalom (4 óra/alkalom)

A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.

A tárgy témakörei:

  1. A marketingtervezés és a marketingkontrolling kapcsolata, tartalma. Új tervezési szükséglet 2023-ban, az exponenciális tervezési modell, a mutatószámok fajtái és hasznosítási modell. Mutatók és adatok.
  2. Az exponenciális tervezési modell felépítése, folyamata és megvalósításának lépései, információigénye és a döntések előkészítése.
  3. A múlt adatainak használhatósága. Milyen szabályszerűségek érvényesülnek még? Éves átlagos változás, szezonalitás. Árbevétel, egységár, termékmegoszlás
  4. Piacméretek, a piac és a piacrészesedés. Piaci koncentráció. Relatív piacrészesedés, BCG mátrix.
  5. A vevőkör, penetráció, márkafejlettség. A termékek kedveltsége a vevők körében. Termékmenedzsment elemzések, kanibalizáció.
  6. A vevőelégedettség és a versenyképesség. Észlelési és márkatérkép. Márkaérték és -erő
  7. Ár: mennyibe kerül nekünk, és mennyit ér a fogyasztónak?
  8. Az értékesítési munka hatékonyságának elemzése
  9. A reklámhatás és –hatékonyság értékelés, a promóció hatékonysága. Médiatetvezés és -hatékonyság
  10. A marketingmix tervezése és hatékonysága, az előzetes piaci tesztek jelzéseinek beépítése a tervezésbe, a ROMI mutató kiszámítása, áttekinthető visszacsatolási rendszer

A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:

·       nappali: A gyakorlati jegyet öt évközi dolgozattal és a záró írásbeli összefoglaló dolgozattal lehet megszerezni. A záródolgozat egy komplex esettanulmány, a hallgató által a félév során kialakított vállalkozás és adatbázis felhasználásával.

·       levelező: A gyakorlati jegyet egyéni záródolgozattal, ami egy komplex esettanulmány, valamint csoportmunkával a félév során meghatározott vállalkozás és adatbázis felhasználásával.

A képzési díja:

60.000 Ft

Képzés helyszíne:

·       nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                        vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

·       levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                      vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

Jelentkezés, érdeklődés:

Horváthné Felföldi Helga

E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu

Mobilszám: +36 20 379 7530

Jelentkezés

Jelentkezek
Jelentkezek

Marketingtervezés és kontrolling

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben