Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Felnőttképzési programok

Marketingkutatás

A tárgy célja:

A tárgy célja a marketingkutatással kapcsolatos alapfogalmak helyes és szakszerű értelmezése és rendszerezése mellett megismertetni a hallgatókkal a marketingmunkához szükséges információk tervezését, értékelését.

Képző intézmény:

Edutus Egyetem

Képzés típusa:

bejelentett felnőttképzés

Óraszám:

·       nappali képzés: 36 óra

·       levelező képzés: 16 óra

Jelentkezés feltétele:

középfokú végzettség

Előzetesen elvárt ismeretek:

statisztikai alapismeretek, Microsoft Excel felhasználói szintű ismerete

Kimenet:

mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről

Kreditérték:

5 kreditpont

Jelentkezési határidő:

2024. szeptember 2.

Képzés indulása:

2024. szeptember

Képzés módja:

·       nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (3 óra/hét)

·       levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 4 alkalom (4 óra/alkalom)

A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.

A tárgy témakörei:

  1. A társadalomtudományi kutatás, megismerés alapkérdései
  2. A marketingkutatás alapfogalmai: információ, vállalati probléma, MIR, marketingkutatás. A piackutatás a vállalati marketing gyakorlatában: az egyes marketingproblémákhoz, a fogyasztói márkák menedzseléséhez kapcsolódó kutatások.
  3. Kutatási terv, kutatások tervezése. A marketingprobléma és a piackutatási probléma különbsége. A kutató és a döntéshozó szerepkör és az ebből adódó konfliktus. A kutatási célok tervezése.
  4. A szekunder piackutatás típusai és felhasználási területei. A lehetséges források. A piacon megvásárolható kutatási termékek használata. Szindikált kutatások: médiakutatás, fogyasztói kutatások és kiskereskedelmi panelkutatás.
  5. A primer kutatások módszerei. A kvalitatív és kvantitatív kutatás különbségei. A módszertan-választás kritériumrendszere.
  6. A kvalitatív kutatások lebonyolítása. A vezérfonal elemei, és szerkesztése. A kvalitatív kutatás megszervezése: szűrőkérdőív, szervezés, résztvevők, a lebonyolítás. A moderátor szerepe.
  7. Projektív technikák típusai és használata. Kvalitatív kutatási eredmények értelmezése. A kvalitatív kutatás prezentációja, az állítások alátámasztása.
  8. A megkérdezéses piackutatások formái. A kvantitatív kutatás típusai közötti választás: az egyes célokhoz felhasználható eljárások.
  9. Kérdőívszerkesztés: a kérdőív elemei, felépítése, logikája. Kérdéstípusok és használatuk. Befolyásolás a kérdőívvel.
  10. Skálatípusok és a skálák összehasonlítása. A skálák tervezése és eredményük értelmezése. Tipikus kérdőívhibák.
  11. Célcsoport meghatározás és mintavételi alapfogalmak. Véletlen és kényelmi mintavételi módok. Választás a mintavételi technikák közül. A mintavételből eredő kutatási korlátok.
  12. Terepmunka szervezése: szűrőkérdőív, kérdezőbiztosok kiválasztása és képzése. A minőség-ellenőrzés fázisai és módszerei, az hibák javításának lehetőségei. Adatfeldolgozás: kódolás és rögzítés.
  13. Az adattisztítás szerepe, folyamata. Az adatfeldolgozás tervezése, leíró statisztikai módszerek.
  14. A kutatási eredmények értelmezése, alátámasztása statisztikai eljárásokkal. A hipotézisek vizsgálata. Szignifikancia tesztek. A statisztikai eredmények értelmezése.
  15. A piackutatások eredményeinek bemutatása: vezetői összefoglaló, prezentáció és tanulmány készítése. Ábrák választása, szövegezés, követelmények. Prezentációs gyakorlat: előadásmód, prezentációs anyag készítése, felkészülés a prezentációra.
  16. A hazai piackutatás piaca. Ajánlatkérés, az ügynökségválasztás kritériumai, kapcsolattartás. Etika és adatkezelés.

A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:

  • A félévi munka elfogadásának feltétele:
  • A szemináriumokon való részvétel (legfeljebb kettő hiányzás megengedett).
  • Elméleti részvizsga teljesítése az elvárt szinten. (75%) 40%
  • Gyakorlati kutatás lebonyolítása (írásban leadva a kutatási beszámoló) 50%
  • Prezentáció (MS Power Point vagy prezi-vel támogatott) 10%

A képzési díja:

60.000 Ft

Képzés helyszíne:

·       nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                        vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

·       levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                                      vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

Érdeklődés:

Horváthné Felföldi Helga

E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu

Mobilszám: +36 20 379 7530

Jelentkezés

Jelentkezek
Jelentkezek

Marketingkutatás

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben