Felnőttképzési programok
Marketingkutatás
A tárgy célja:
A tárgy célja a marketingkutatással kapcsolatos alapfogalmak helyes és szakszerű értelmezése és rendszerezése mellett megismertetni a hallgatókkal a marketingmunkához szükséges információk tervezését, értékelését.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
bejelentett felnőttképzés
Óraszám:
· nappali képzés: 36 óra
· levelező képzés: 16 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
statisztikai alapismeretek, Microsoft Excel felhasználói szintű ismerete
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
5 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2024. szeptember 2.
Képzés indulása:
2024. szeptember
Képzés módja:
· nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (3 óra/hét)
· levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 4 alkalom (4 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
- A társadalomtudományi kutatás, megismerés alapkérdései
- A marketingkutatás alapfogalmai: információ, vállalati probléma, MIR, marketingkutatás. A piackutatás a vállalati marketing gyakorlatában: az egyes marketingproblémákhoz, a fogyasztói márkák menedzseléséhez kapcsolódó kutatások.
- Kutatási terv, kutatások tervezése. A marketingprobléma és a piackutatási probléma különbsége. A kutató és a döntéshozó szerepkör és az ebből adódó konfliktus. A kutatási célok tervezése.
- A szekunder piackutatás típusai és felhasználási területei. A lehetséges források. A piacon megvásárolható kutatási termékek használata. Szindikált kutatások: médiakutatás, fogyasztói kutatások és kiskereskedelmi panelkutatás.
- A primer kutatások módszerei. A kvalitatív és kvantitatív kutatás különbségei. A módszertan-választás kritériumrendszere.
- A kvalitatív kutatások lebonyolítása. A vezérfonal elemei, és szerkesztése. A kvalitatív kutatás megszervezése: szűrőkérdőív, szervezés, résztvevők, a lebonyolítás. A moderátor szerepe.
- Projektív technikák típusai és használata. Kvalitatív kutatási eredmények értelmezése. A kvalitatív kutatás prezentációja, az állítások alátámasztása.
- A megkérdezéses piackutatások formái. A kvantitatív kutatás típusai közötti választás: az egyes célokhoz felhasználható eljárások.
- Kérdőívszerkesztés: a kérdőív elemei, felépítése, logikája. Kérdéstípusok és használatuk. Befolyásolás a kérdőívvel.
- Skálatípusok és a skálák összehasonlítása. A skálák tervezése és eredményük értelmezése. Tipikus kérdőívhibák.
- Célcsoport meghatározás és mintavételi alapfogalmak. Véletlen és kényelmi mintavételi módok. Választás a mintavételi technikák közül. A mintavételből eredő kutatási korlátok.
- Terepmunka szervezése: szűrőkérdőív, kérdezőbiztosok kiválasztása és képzése. A minőség-ellenőrzés fázisai és módszerei, az hibák javításának lehetőségei. Adatfeldolgozás: kódolás és rögzítés.
- Az adattisztítás szerepe, folyamata. Az adatfeldolgozás tervezése, leíró statisztikai módszerek.
- A kutatási eredmények értelmezése, alátámasztása statisztikai eljárásokkal. A hipotézisek vizsgálata. Szignifikancia tesztek. A statisztikai eredmények értelmezése.
- A piackutatások eredményeinek bemutatása: vezetői összefoglaló, prezentáció és tanulmány készítése. Ábrák választása, szövegezés, követelmények. Prezentációs gyakorlat: előadásmód, prezentációs anyag készítése, felkészülés a prezentációra.
- A hazai piackutatás piaca. Ajánlatkérés, az ügynökségválasztás kritériumai, kapcsolattartás. Etika és adatkezelés.
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
- A félévi munka elfogadásának feltétele:
- A szemináriumokon való részvétel (legfeljebb kettő hiányzás megengedett).
- Elméleti részvizsga teljesítése az elvárt szinten. (75%) 40%
- Gyakorlati kutatás lebonyolítása (írásban leadva a kutatási beszámoló) 50%
- Prezentáció (MS Power Point vagy prezi-vel támogatott) 10%
A képzési díja:
60.000 Ft
Képzés helyszíne:
· nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
· levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
Jelentkezés
JelentkezekMarketingkutatás