Felnőttképzési programok
Marketing
A tárgy célja:
A marketing alapfogalmainak, a marketing vállalkozási szemléletének, a marketingstratégia készítés lépéseinek megismerése mellett a marketingmix elemeinek, alkalmazásuknak, valamint vállalati szerepüknek a bemutatása.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
bejelentett felnőttképzés
Óraszám:
- nappali képzés: 36 óra
- levelező képzés: 16 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
nincs
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
5 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2025. január 20.
Képzés indulása:
2025. február
Képzés módja:
- nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (3 óra/hét)
- levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 4 alkalom (4 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
- A marketing definíciója, lehetséges értelmezései, helye a vállalaton belül, szerepe, funkciója a vállalat sikerességében
- A marketing múltja és fejlődése, a különböző vállalati koncepciók az elméletben és a gyakorlatban, a marketingstratégia
- A stratégiai tervezést megelőző mikro- és makrokörnyezeti elemzések a marketingmunkában, a stratégiaalkotás folyamata
- Marketing információ rendszer: a mindennapi marketingmunka számára szükséges információk és összegyűjtésüknek módszerei, alapelvei
- A piacok jellemzése és a szegmentáció (típusai, feltételei, a szegmentálás módszere), célcsoport választás és lehetséges kimenetei
- Vásárlási döntés, annak lépései és befolyásoló tényezői: a külső és belső erők, amik meghatározzák a fogyasztói magatartást
- Termékpolitika: a termékfejlesztés folyamata, lépései, a végleges termék kialakítása, a kínálat menedzsmentje
- Pozícionálás, márkázás: a márka kialakulása, funkciója, a márkázás hatása, szerepe a pozícionálásban, a márkák típusai
- Árképzési módszerek és alkalmazásuk feltételei, árpolitikai döntések a termékéletgörbe különböző szakaszain, árszámítások
- Értékesítési rendszer, értékesítési csatorna és a csatornaválasztás problémái, disztribúciós, logisztikai és forgalmazási döntések
- Marketingkommunikációs mix: az üzenetek kialakítása és a célba juttatás lehetséges eszközei. Az eszközök előnyei és hátrányai
- ATL és BTL eszközök közötti különbségek: alkalmazásuk feltételei, a bennük rejlő lehetőségek, az általuk nyújtott megoldások
- Marketingkontrolling: számítások a marketingmunka eredményességének értékelésére a stratégia, a termékpolitika árképzés, a kommunikáció és az értékesítés területéről
- Marketing sajátosságok a különböző nem szokványos területeken: a szolgáltatásban, B2B piacon, és a non profit szektorban
- A fejlődés trendjei, társadalmi és ökológiai szempontok, jogi keretek
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
Nappali: A szemináriumokon való részvétel, KTVSZ-ben meghatározottak szerint
Az aláírás megszerzésének feltétele: a félév során a szemináriumokon mini számonkérések (6 db) megírása (50% súllyal szerepel). Félév végi számonkérés módja: írásbeli vizsga.
Levelező: Az aláírás megszerzésének feltétele: zárthelyi dolgozat megírása (50% súllyal szerepel).
Félév végi számonkérés módja: írásbeli vizsga.
A képzési díja:
60.000 Ft
Képzés helyszíne:
- nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
- levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
Jelentkezés
JelentkezekMarketing