Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Felnőttképzési programok

Marketing

A tárgy célja:   

A marketing alapfogalmainak, a marketing vállalkozási szemléletének, a marketingstratégia készítés lépéseinek megismerése mellett a marketingmix elemeinek, alkalmazásuknak, valamint vállalati szerepüknek a bemutatása.

Képző intézmény:

Edutus Egyetem

Képzés típusa:  

bejelentett felnőttképzés

Óraszám:  

  • nappali képzés: 36 óra
  • levelező képzés: 16 óra

Jelentkezés feltétele: 

középfokú végzettség

Előzetesen elvárt ismeretek:  

nincs

Kimenet:  

mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről

Kreditérték:

5 kreditpont

Jelentkezési határidő:  

2025. január 20.

Képzés indulása:  

2025. február

Képzés módja:  

  • nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (3 óra/hét)
  • levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 4 alkalom (4 óra/alkalom)

A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.

A tárgy témakörei:

  1. A marketing definíciója, lehetséges értelmezései, helye a vállalaton belül, szerepe, funkciója a vállalat sikerességében
  2. A marketing múltja és fejlődése, a különböző vállalati koncepciók az elméletben és a gyakorlatban, a marketingstratégia
  3. A stratégiai tervezést megelőző mikro- és makrokörnyezeti elemzések a marketingmunkában, a stratégiaalkotás folyamata
  4. Marketing információ rendszer: a mindennapi marketingmunka számára szükséges információk és összegyűjtésüknek módszerei, alapelvei
  5. A piacok jellemzése és a szegmentáció (típusai, feltételei, a szegmentálás módszere), célcsoport választás és lehetséges kimenetei
  6. Vásárlási döntés, annak lépései és befolyásoló tényezői: a külső és belső erők, amik meghatározzák a fogyasztói magatartást
  7. Termékpolitika: a termékfejlesztés folyamata, lépései, a végleges termék kialakítása, a kínálat menedzsmentje
  8. Pozícionálás, márkázás: a márka kialakulása, funkciója, a márkázás hatása, szerepe a pozícionálásban, a márkák típusai
  9. Árképzési módszerek és alkalmazásuk feltételei, árpolitikai döntések a termékéletgörbe különböző szakaszain, árszámítások
  10. Értékesítési rendszer, értékesítési csatorna és a csatornaválasztás problémái, disztribúciós, logisztikai és forgalmazási döntések
  11. Marketingkommunikációs mix: az üzenetek kialakítása és a célba juttatás lehetséges eszközei. Az eszközök előnyei és hátrányai
  12. ATL és BTL eszközök közötti különbségek: alkalmazásuk feltételei, a bennük rejlő lehetőségek, az általuk nyújtott megoldások
  13. Marketingkontrolling: számítások a marketingmunka eredményességének értékelésére a stratégia, a termékpolitika árképzés, a kommunikáció és az értékesítés területéről
  14. Marketing sajátosságok a különböző nem szokványos területeken: a szolgáltatásban, B2B piacon, és a non profit szektorban
  15. A fejlődés trendjei, társadalmi és ökológiai szempontok, jogi keretek

A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:

Nappali: A szemináriumokon való részvétel, KTVSZ-ben meghatározottak szerint

Az aláírás megszerzésének feltétele: a félév során a szemináriumokon mini számonkérések (6 db) megírása (50% súllyal szerepel). Félév végi számonkérés módja: írásbeli vizsga.

Levelező: Az aláírás megszerzésének feltétele: zárthelyi dolgozat megírása  (50% súllyal szerepel).

Félév végi számonkérés módja: írásbeli vizsga.

A képzési díja:  

60.000 Ft

Képzés helyszíne:  

  • nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                               vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
  • levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                              vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

Érdeklődés:

Horváthné Felföldi Helga

E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu

Mobilszám: +36 20 379 7530

Jelentkezés

Jelentkezek
Jelentkezek

Marketing

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben