Felnőttképzési programok
Interkulturális menedzsment és tárgyalástechnika
A tárgy célja:
A tárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék a különböző kultúrák sajátosságait, vállalat-vezetési és tárgyalási stílusokat. A kultúrák közötti különbségekre irányuló kutatások se-gítségével rávilágítsunk a főbb különbségekre és megoldást keressünk az ezekből adódó konfliktusok feloldására.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011.évi CCIV. törvény 42.§ (2) szakasza szerinti képzés
Óraszám:
• nappali képzés: 24 óra
• levelező képzés: 8 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
nincs
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
3 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2026. január 20.
Képzés indulása:
2026. február
Képzés módja:
• nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (2 óra/hét)
• levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 2 alkalom (4 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
1. A kultúra definíciói, aspektusai. Kulturális relativizmus, nemzeti kultúrák, kulturális sztereotípiák
2. Bevezetés az interkulturális menedzsmentbe és tárgyalástechnikába (Japán, Németország)
3. Kultúrák hatása a tárgyalási stratégiákra (USA, Kína)
4. Bizalomépítés és döntéshozatal interkulturális környezetben (Brazília, India)
5. Protokoll és etikett üzleti tárgyalásokban (Franciaország, Szaúd-Arábia)
6. Interkulturális konfliktusok és megoldási stratégiák (Oroszország, Afrika)
7. A tárgyalás fogalma, lehetséges kimenetelei. Pozíciók és taktikák, a pozícióból való tárgyalás hátrányai
8. Tárgyalási modellek. Az előkészítés fontossága, célok kitűzése; tárgyalási stratégia: a tárgyalópartnerek céljai, várható reakciói és kezelésük
9. A meggyőzés folyamata, érvrendszer felállítása
10. Kritikus helyzetek a tárgyalás folyamatában. Konfliktusok kezelése, a személyes vetélkedés elkerülése. Visszatérés a kulcskérdésekhez. A nem együttműködő partner.
11. A különböző kultúrák jellemző tárgyalási stratégiái és módszerei és ezek összehangolása, a kulturális különbségekből adódó konfliktusok feloldása
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
A vizsga 3 részből tevődik össze:
1. Teszt (50%-os teljesítmény szükséges a szóbeli vizsgán való részvételhez)
2. A hallgatóknak egy előre megadott témában kell prezentációt készíteniük és szóban megvédeniük az álláspontjukat. A prezentáció után kérdéseket kapnak, hogy kiderüljön, valóban értik-e az anyagot. A témák lehetnek esettanulmányok, kulturális összehasonlítások vagy tárgyalási stratégiák bemutatása. (előre megkapják)
A hallgatók kapnak egy valós interkulturális tárgyalási szituációt (pl. egy amerikai és egy japán cég közötti konfliktus) és 10-15 perc alatt kell kidolgozniuk egy megoldási stratégiát.
osztályozás: 60% alatt – elégtelen, 60-69% – elégséges, 70-79% – közepes, 80-89% – jó, 90-100% – jeles
A képzési díja:
44.000 Ft
Képzés helyszíne:
- nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1117 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
- levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1117 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
JELENTKEZÉS
Jelentkezem!Interkulturális menedzsment és tárgyalástechnika