Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Felnőttképzési programok

Fogyasztói és szervezeti vásárlási magatartás

A tárgy célja:   

A tantárgy célja a fogyasztók (vásárlók) magatartásának, illetve az azt befolyásoló szociológiai, pszichológiai és közgazdasági tényezők megismerése és megértése, mind a fogyasztói mind a szervezeti piacon.

Képző intézmény:

Edutus Egyetem

Képzés típusa:  

bejelentett felnőttképzés

Óraszám:  

  • nappali képzés: 36 óra
  • levelező képzés: 16 óra

Jelentkezés feltétele: 

középfokú végzettség

Előzetesen elvárt ismeretek:  

nincs

Kimenet:  

mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről

Kreditérték:

5 kreditpont

Jelentkezési határidő:  

2025. január 20.

Képzés indulása:  

2025. február

Képzés módja:  

  • nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (3 óra/hét)
  • levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 4 alkalom (4 óra/alkalom)

A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.

A tárgy témakörei:

  1. Fogyasztói magatartás. A fogyasztói magatartás kutatásának szerepe a marketingben, a fogyasztó magatartás és a marketingstratégia összefüggései. A fogyasztás növekedése a világban.
  2. A kultúra és a fogyasztói magatartás. A kulturális különbségek és kulturális dimenziók mérése. A kultúra tanulása, értékek és normák.
  3. Társadalmi rétegződés és életstílus. Életstílus kutatások, társadalmi szerepek, nemi szerepek.
  4. A fogyasztói magatartást meghatározó csoporthatások: referenciacsoportok. Befolyásolás, véleményvezetők. Az innováció terjedése.
  5. Család és háztartás. Döntési szerepek a családban. A gyermekek, idősek, szinglik csoportja.
  6. A percepció, az ismeretek alkalmazása a marketingkommunikációban.
  7. A fogyasztói magatartást befolyásoló pszichológiai tényezők: tanulási elméletek.
  8. A fogyasztói magatartást befolyásoló pszichológiai tényezők: motiváció.
  9. Motivációs elméletek.
  10. A fogyasztói magatartást befolyásoló pszichológiai tényezők: személyiség. Az érzelmek szerepe.
  11. Attitűd, mérése, megváltoztatása, vásárlói előítéletek.
  12. A fogyasztói magatartás trendjei.
  13. Vásárlás döntési keretei. Üzletválasztási döntések, szituáció.
  14. A vásárlási döntési folyamat. Szakaszai, típusai, a vásárlási szituáció osztályozása.

Fogyasztói magatartás kutatás készítése, beadandó dolgozat, prezentáció.

A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:

Nappali: A számonkérés feltétele: házidolgozat + prezentáció + szóbeli vizsga. A hallgatók egy szóbeli vizsga (félév anyagát magában foglaló felelet) + egy saját házidolgozat leadása (a tantárgy témájába vágó, min. 10 oldal, szakirodalom feldolgozást és önálló kutatást is tartalmazó elemzés a témát a szemináriumvezetővel kell egyeztetni) + a házidolgozatból készített kiselőadás (10 perc hosszúságú ppt-s bemutató) értékelése alapján érhetnek el pontokat (mindhárom részfeladatban szükséges külön-külön a 60% elérése a sikeres számonkéréshez).

Levelező: A számonkérés feltétele: zh + házidolgozat

A hallgatók egy írásbeli dolgozat (félév anyagát magában foglaló írásbeli dolgozat) + egy saját házidolgozat leadása (a tantárgy témájába vágó, min. 10 oldal, szakirodalom feldolgozást és önálló kutatást is tartalmazó elemzés a témát a szemináriumvezetővel kell egyeztetni) értékelése alapján érhetnek el pontokat (mindkét részfeladatban szükséges külön-külön a 60% elérése a sikeres számonkéréshez).

A képzési díja:  

60.000 Ft

Képzés helyszíne:  

  • nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                               vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
  • levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58.                                              vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)

Érdeklődés:

Horváthné Felföldi Helga

E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu

Mobilszám: +36 20 379 7530

Jelentkezés

Jelentkezek
Jelentkezek

Fogyasztói és szervezeti vásárlási magatartás

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben