Felnőttképzési programok
Fogyasztói és szervezeti vásárlási magatartás
A tárgy célja:
A tantárgy célja a fogyasztók (vásárlók) magatartásának, illetve az azt befolyásoló szociológiai, pszichológiai és közgazdasági tényezők megismerése és megértése, mind a fogyasztói mind a szervezeti piacon.
Képző intézmény:
Edutus Egyetem
Képzés típusa:
bejelentett felnőttképzés
Óraszám:
- nappali képzés: 36 óra
- levelező képzés: 16 óra
Jelentkezés feltétele:
középfokú végzettség
Előzetesen elvárt ismeretek:
nincs
Kimenet:
mikrotanúsítvány a képzés elvégzéséről
Kreditérték:
5 kreditpont
Jelentkezési határidő:
2025. január 20.
Képzés indulása:
2025. február
Képzés módja:
- nappali képzés: jelenléti oktatás, 12 alkalom (3 óra/hét)
- levelező képzés: jelenléti oktatás vagy élő online csatlakozási lehetőség, várhatóan 4 alkalom (4 óra/alkalom)
A levelező képzés óráit péntek délutánonként és/vagy szombati napokon tartjuk.
A tárgy témakörei:
- Fogyasztói magatartás. A fogyasztói magatartás kutatásának szerepe a marketingben, a fogyasztó magatartás és a marketingstratégia összefüggései. A fogyasztás növekedése a világban.
- A kultúra és a fogyasztói magatartás. A kulturális különbségek és kulturális dimenziók mérése. A kultúra tanulása, értékek és normák.
- Társadalmi rétegződés és életstílus. Életstílus kutatások, társadalmi szerepek, nemi szerepek.
- A fogyasztói magatartást meghatározó csoporthatások: referenciacsoportok. Befolyásolás, véleményvezetők. Az innováció terjedése.
- Család és háztartás. Döntési szerepek a családban. A gyermekek, idősek, szinglik csoportja.
- A percepció, az ismeretek alkalmazása a marketingkommunikációban.
- A fogyasztói magatartást befolyásoló pszichológiai tényezők: tanulási elméletek.
- A fogyasztói magatartást befolyásoló pszichológiai tényezők: motiváció.
- Motivációs elméletek.
- A fogyasztói magatartást befolyásoló pszichológiai tényezők: személyiség. Az érzelmek szerepe.
- Attitűd, mérése, megváltoztatása, vásárlói előítéletek.
- A fogyasztói magatartás trendjei.
- Vásárlás döntési keretei. Üzletválasztási döntések, szituáció.
- A vásárlási döntési folyamat. Szakaszai, típusai, a vásárlási szituáció osztályozása.
Fogyasztói magatartás kutatás készítése, beadandó dolgozat, prezentáció.
A képzés elvégzését igazoló mikrotanúsítvány kiadásának feltétele:
Nappali: A számonkérés feltétele: házidolgozat + prezentáció + szóbeli vizsga. A hallgatók egy szóbeli vizsga (félév anyagát magában foglaló felelet) + egy saját házidolgozat leadása (a tantárgy témájába vágó, min. 10 oldal, szakirodalom feldolgozást és önálló kutatást is tartalmazó elemzés a témát a szemináriumvezetővel kell egyeztetni) + a házidolgozatból készített kiselőadás (10 perc hosszúságú ppt-s bemutató) értékelése alapján érhetnek el pontokat (mindhárom részfeladatban szükséges külön-külön a 60% elérése a sikeres számonkéréshez).
Levelező: A számonkérés feltétele: zh + házidolgozat
A hallgatók egy írásbeli dolgozat (félév anyagát magában foglaló írásbeli dolgozat) + egy saját házidolgozat leadása (a tantárgy témájába vágó, min. 10 oldal, szakirodalom feldolgozást és önálló kutatást is tartalmazó elemzés a témát a szemináriumvezetővel kell egyeztetni) értékelése alapján érhetnek el pontokat (mindkét részfeladatban szükséges külön-külön a 60% elérése a sikeres számonkéréshez).
A képzési díja:
60.000 Ft
Képzés helyszíne:
- nappali képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
- levelező képzés: Edutus Egyetem, 2800 Tatabánya Béla király krt. 58. vagy Edutus Egyetem, 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a (BFI Irodaház)
Érdeklődés:
Horváthné Felföldi Helga
E-mail cím: felfoldi.helga@edutus.hu
Mobilszám: +36 20 379 7530
Jelentkezés
JelentkezekFogyasztói és szervezeti vásárlási magatartás