Hírek
Paradigmák találkozása: digitalizáció és fenntarthatóság a turizmus 4.0-ban
Írta: DR. MIKLÓS ILONA Főiskolai docens, Edutus Egyetem e-mail: miklos.ilona@edutus.hu
Megjelent a 2024. decemberi ACTA PERIODICA 32. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 13-25. oldalon.
Absztrakt
A dolgozat annak az elméleti paradoxonnak kíván utánajárni, amit fenntartható turizmus és a „smart” (okos) turizmus koncepciójának egyidejűsége jelenít meg a digitális átalakulás korszakában.
A téma az ipari innováció és a stratégiai szükségszerűség elméleti koncepcióival igyekszik alátámasztani azt, hogy az új informatikai eszközök révén a turizmus „smart” teljesítménye nem feltétlenül válik hatékonyabbá, de a fenntarthatóság fogalmi kereteit elkerülhetetlenül kitágítja. A digitális technológia fejlesztése a turizmusban a kényelem biztosítására, az elérhetetlent valósággá alakításának céljából bővül, miközben növeli a termelékenységet, a fenntarthatóság előmozdítása és az életminőség javítása játszott szerepet.
Kulcsszavak: Digitális gazdaság, Fenntarthatóság, Okos turizmus, Metaverzum
Abstract
The paper aims to explore the theoretical paradox of the coexistence of sustainable tourism and the concept of „smart” tourism in the era of digital transformation.
The theme uses the theoretical concepts of industrial innovation and strategic necessity to argue that new IT tools do not necessarily make the „smart” performance of tourism more efficient, but inevitably expand the conceptual framework of sustainability.
The development of digital technology in tourism is expanding to provide convenience, transforming the unattainable into reality, while increasing productivity, promoting sustainability and improving quality of life.
Keywords: Digital economy, Sustainabilty, „smart” Tourism, Metaversal Tourism