Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Hírek

Hibrid kontra távoktatás: hallgatói motiváció vizsgálata felsőoktatási környezetben

Írta: DR. VALKÓ VIVIEN egyetemi tanársegéd

Károli Gáspár Református Egyetem, Gazdaságtudományi, Egészségtudományi és Szociális Kar, Gazdaság-, és Vezetéstudományi Intézet, Üzleti Tudományok, Vezetés és Szervezés Tanszék

e-mail: valko.vivien@kre.hu

Megjelent a  2024. decemberi ACTA PERIODICA  32. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 26-38. oldalon.

DOI: 10.47273/AP.2024.32.26-38

Absztrakt

A hallgatók érdeklődésének felkeltésére, növekvő teljesítményének elősegítésére és ismereteinek mélyítésére az oktatási rendszer, az oktatási forma és az oktatók személyisége is hatással van. A motiváció vizsgálatára az oktatási környezetben is hangsúlyt kell fektetni.  A kutatás célja volt megvizsgálni, hogy a felsőoktatásban tanuló hallgatókat külső vagy belső motivációjuk befolyásolja-e inkább, milyen tényezőket tartanak fontosnak tanulmányaik során. Továbbá felmérni hogyan vélekednek az egyes oktatási formákról, milyen tapasztalataik vannak, valamint mely oktatási módszer lenne számukra az ideális. A tanulmány szekunder és primer kutatáson alapul. Az empirikus kutatást megalapozó elméleti keret hazai és nemzetközi szakirodalmakra támaszkodott. A primer kutatás kérdőíves felméréssel valósult meg. A kutatás főbb megállapításai alapján, a hallgatók belső motivációja magasabbra értékelt, külső motivációjukkal szemben, amit 66,9%-ban a kitűzött célok elérése, 60,0%-ban az egyén készségeinek fejlesztése és 52,3%-ban a tudás, új ismeretek megszerzése iránti vágy befolyásol. A hallgatók 44,6%-a számára a vegyes, azaz a jelenléti és távoktatás ötvözése lenne az optimális és ideális megoldás.

Kulcsszavak: távoktatás, hibrid oktatás, hallgatói motiváció, felsőoktatás

Abstract

The education system, the form of education, and the personality of the teachers also have an impact on arousing students’ interest, promoting their increased performance, and deepening their knowledge. Emphasis should be placed on examining motivation in the educational environment. The aim of the research was to examine whether students in higher education are more influenced by their extrinsic or intrinsic motivation, and what factors they consider important during their studies. Furthermore, to assess their opinions about the various forms of education, what experiences they have, and what would be the ideal educational method for them. The study is based on secondary and primary research. The theoretical framework underlying the empirical research was presented based on domestic and international literature. The primary research was carried out using a questionnaire survey. Based on the main findings of the research, students’ intrinsic motivation is rated higher than their extrinsic motivation, which is influenced by the desire to achieve set goals in 66,9%, develop individual skills in 60,0%, and acquire knowledge and new skills in 52,3%. For 44,6% of students, blended learning, i.e. combining face-to-face and distance learning, would be the optimal and ideal solution.

Keywords: distance education, hybrid education, student motivation, higher education

Tovább a teljes cikkhez Tovább a teljes kötethez
Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben