Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Hírek

Hallgatóink mondták – interjú Lehrreich Nikolettával

Olvasási idő: kb. 3 perc

Kérlek, hogy mutatkozz be, mondj pár szót magadról: milyen szakra jársz, hányad éves hallgató vagy, sportolsz-e?

Lehrreich Nikoletta Fanni, Gazdasági menedzsment szakos hallgató vagyok, végzős. Mint azt már sokan tudják, nagyon szeretek futni, különböző futóversenyeken részt venni. Emellett úszni és biciklizni is szoktam. Az elsődleges célom, hogy megszerezzem a diplomát és az ehhez szorosan fűződő szakmai tudást, majd az egyetem elvégzése után ezt a gyakorlatban is hasznosítani tudjam.

Hogyan tudtál hozzászokni, alkalmazkodni az online oktatáshoz, milyen volt ez számodra?

Nagyon fontos, hogy a változásokhoz gyorsan, könnyedén és rugalmasan kell alkalmazkodni. Nálam ez sikeresen meg is történt. Az elejétől fogva tudtam, hogy ehhez egy rutin kialakítása elengedhetetlen. Szinte azonnal hozzászoktam az online oktatáshoz, egyáltalán nem volt furcsa. Mi már egy olyan generációban nőtünk fel, ahol mindenki kezében totyogó kora óta okos eszköz van, így nekünk nem volt szokatlan. A tapasztalataim alapján azt mondhatom, inkább a szülőknek volt idegen ez, hiszen mind általános iskolában, akár a gimiben és az egyetemen, még a gyermek eljárt otthonról, a szülő megnyugodhatott, hogy jó helye van, megvolt az alapvető bizalom a tanárral, oktatóval szemben. Most viszont a gyermekre hárult a bizalom, hogy mégis hogyan fognak helytállni ebben a szorult helyzetben. Ez az elején engem is aggasztott kicsit, főleg azért, mert eközben teljesen bizonytalanok voltak a külső körülmények is, de gondolom másfelé sem volt másképpen.

Milyen pozitívumokat tudnál felhozni az online oktatás mellet?

Az egyik hatalmas előnye az volt, hogy nem kellett bejárjak az iskolába, hiszen bejárósként tudom, hogy mennyivel korábban kell elindulnom, ahhoz képest, hogy az egyetem szomszédságában, Környén élek, alig 10 km-re tőle.
Szerencsére az órák jórésze egy napon volt, így a többi napon a beadandókkal és a szakdolgozattal tudtam törődni.
A pozitívumok listájára írható az is, hogy az ebédet nyugodtan tudtam elfogyasztani, nem kellett siessek, hogy órakezdésre be tudjam fejezni az étkezést.

Másodsorban, az előadások többnyire felvétel keretében történtek, így a frissen elmondottakat visszanézhettem. A rendhagyó körülmények miatt én úgy éreztem, jelentősen szorosabb kapcsolatban voltunk egymással. Folyamatos egyeztetések voltak, és a csoportos beadandókhoz szükséges egyeztetések is gördülékenyen mentek.

Összegezve, szerintem az egyik leghatékonyabb, legrendezettebb félévemen vagyok túl, mely egyben az utolsó tanulós félévem volt, és az eddigi tapasztalataim, a hibákból való tanulás mostanra érett be, melyet az online oktatás tett lehetővé.

A Webinárium segítségedre volt a felkészülésnél? Ezelőtt igénybe vetted a vizsgákra való felkészüléséhez?

Nagy segítségemre volt, viszont én már az egyetem megkezdésekor is használtam a rögzített órákat. Nekem legfőképpen a matekos, számolós tárgyaknál jelentett nagy segítséget, hiszen otthon meg tudtam állítani a felvételt, hogy megértsem az előtte elmondottakat. Így ez most sem volt másképpen.

Melyik tantárgy volt az online oktatás alatt a kedvenced?

Mindegyik érdekes volt. Sőt, a már órákon is érdekes diasorokat és előadásokat az előadók még érdekesebbé próbálták tenni, hogy kompenzálják a visszacsatolás hiányát. Mivel beadandóink is zömével voltak, így támogatóan, folyamatos konzultációk folytak, hogy ki hogyan áll vele, miben kellene útmutatást kapjunk és szüntelenül bátorítottak minket, úgy, hogy kérdések zömével álljunk elő jövőhéten, és az azt követőn is. Két kedvenc órám volt, a Kkv üzleti tervezése és a marketing tervezés. Mindkét órán csoportosan kellett megoldanunk a beadandót, 3-3 fős csoportokban, és ahhoz képest, hogy előtte nem élveztem a közös együttműködést, most teljes mértékben bizalmat tudtam szavazni a csapattársaimnak és szerintem ez fordítva is így történt. Végül kettő jelentősen eredményes, színvonalas, minőségi munkát adhattunk ki a kezünkből, amelyben az óraadók segítség- és útmutatás nyújtása is nagy szerepet játszott.

Mi a véleményed a tanárokról, tanítás menetéről?

Mindig pontosan, az óra megkezdése előtt jóval már be voltunk mi is, és az óraadó is jelentkezve. Az óra megkezdéséig feltehettünk kérdéseket. A követelményrendszer tiszta és átlátható volt. Szerencsére egy nagyjából egységes formai követelmény mentén kellett haladjunk minden tantárgy keretében.

Van-e bármilyen javaslatod, ötleted, tipped a tanároknak a jövőbeni online órákhoz, amivel élvezhetőbbé, hasznosabbá lehetne tenni az órákat? Mire figyelhetnének a jövőben stb.

Tartsák meg ezt a jókedvüket és a sok konzultáció lehetőségét.

Én az applikáció áruházban sok, mind a tanulást és a munkavégzést segítő appot találtam, ami segítheti a hatékony munkavégzést, nekünk hallgatóknak pedig a tanulást.

A követelményrendszer folyamatos figyelemmel kísérése és a határidők észben tartása érdekében egy mindenki számára látható Excel fájlban lehetne összegezni a hallgatókra vonatkozó teendőiket.

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben