Hírek
Fizetési megoldások alkalmazása az elektronikus kereskedelemben
Írta:
KOVÁCS TAMÁS Egyetemi Hallgató, Budapesti Gazdasági Egyetem
e-mail: kovacs.tamas.7547031@gmail.com
PÓKA VIKTOR PhD jelölt, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem
e-mail: Poka.Viktor@phd.uni-mate.hu
Megjelent a 2024. decemberiACTA PERIODICA 32. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 4-12. oldalon.
Absztrakt
Az e-kereskedelem az elmúlt években gyors fejlődésen ment keresztül, amit a pandémia tovább erősített. Egyre több szereplő jelenik meg a piacon, ami élesíti a versenyt. A vásárlók gyakran kényelmi szempontok alapján döntenek, például a rövid kiszállítási idő (akár aznapi kiszállítás), a rendelések nyomon követése és a szűkített időablakok már alapvető elvárásokká váltak a fogyasztók részéről. Emellett az is alapvető fontosságú, hogy a vásárló által preferált fizetési mód elérhető legyen a kiválasztott webáruházban. Tanulmányunkban azt vizsgáljuk, hogy a fizetési megoldások elérhetősége hogyan befolyásolja a vásárlói döntéshozatalt a webáruházak esetében, és hogy az esetleges hiányok eltántorítják-e a vásárlót az adott online kereskedőtől történő vásárlástól.
Kulcsszavak: e-kereskedelem, fizetési megoldások
Abstract
E-commerce has undergone rapid development in recent years, further accelerated by the pandemic. An increasing number of market participants intensifies competition. Consumers often make choices based on convenience, with short delivery times (including same-day delivery), order tracking, and narrower delivery windows becoming stand-ard expectations from the consumer side. Additionally, it is now essential for customers that their preferred pay-ment method is available at the selected online store. In our study, we examine how the availability of payment solutions influences decision-making in the context of online stores, and whether the lack of such options deters customers from purchasing from a particular online retailer.
Keywords: E-Commerce, Payment solutions