Hírek

Egyetemmel gazdagodhat Tatabánya

2018. március 23-án sajtótájékoztató keretében mutatta be Némethné Dr. Gál Andrea, az Edutus Főiskola megbízott rektora Czunyiné dr. Bertalan Judit és Bencsik János Komárom-Esztergom megyei országgyűlési képviselőkkel egyetemben az “Edutus 50… Az Edutus küldetés” stratégiáját. A rendezvényen Komárom – Esztergom megyei vezetők vettek részt, akik különböző szektorokból érkeztek és közülük sokan a stratégia kialakításban is részt vettek, és javaslatokat tettek jövőbeni együttműködésekre, valamint arra, milyen területekkel bővíthetné az Edutus Főiskola a képzési kínálatát.

 A stratégia egyik fő célkitűzése az alkalmazott tudományok egyeteme minősítés elnyerése volt, amihez 2017 végéig a főiskola teljesített minden feltételt, így már csak az országgyűlés jóváhagyása kell, hogy egyetemként működhessen tovább. Némethné Dr. Gál Andrea rektor asszony összefoglalta az elmúlt 25 évben elért eredményeket, a képzési kínálat bővülését, és azt, hogyan járult hozzá a főiskola Komárom- Esztergom megye fejlődéséhez. A stratégiaalkotás időszerűségét mutatja az is, hogy újfajta globális kihívásokhoz kellett alkalmazkodni, mint a digitalizáció vagy a nemzetközi felsőoktatási tér erőteljes behatása. Ugyanakkor az iparági átrendeződések következtében nyíló lehetőségeket is kihasználták, mint a turisztika, a járműipar vagy a robotika.

Czunyiné dr. Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos, országgyűlési képviselő szoros együttműködésével Európában elsőként Magyarország rendezheti meg a World Robot Olympiad™ robotépítési és -programozási Világdöntőt. A 2019-es világverseny szervezési jogát a kanadai Montreal-al szemben nyerték el és a világdöntőre 65 országból közel 3.400 versenyzőre számítanak. Beszédében kifejtette: Az Edutus Főiskola egyedüliként lépett rá az útra, hogy a nemzeti fordulók megszervezésével kandidál a nemzeti és a nemzetközi szervezési jog elnyerésére. Kormányzati, felsőoktatási és az informatika, innováció ágazatában együttműködő stratégiai partnerek körében sikerült egy olyan pályázati anyagot összeállítani az Edutus Főiskolának, amivel először hozza Európába ezt a versenyt. Kormánygarancia és kormányzati támogatás van a verseny mögött és az Edutus Főiskola ennek a világdöntő rendezésének a kulcsa és motorja.”

2017-ben a WRO™ LEGO® Robot verseny Magyarországon bekerült az emberi erőforrások minisztere 14/2017. (VI. 14.) EMMI rendelete a 2017/2018. tanév rendjéről 3. számú mellékletébe az oktatásért felelős miniszter által anyagilag támogatott tanulmányi versenyek közé.

Az oktatáson kívül szó esett a térség fejlődésének lehetőségeiről és arról, hogyan tud ezekhez az Edutus főiskola hozzájárulni szakmai tudással és képzett szakemberek kitanításával. A két legfontosabb terület az egészségügy és a közigazgatás. Ezekről Bencsik János országgyűlési képviselő beszélt bővebben és példákat hozott az eddigi sikeres együttműködésekre. “Fantasztikus dolog, hogy az Edutus meglátta az ebben rejlő lehetőségeket és így nyitott kaput a digitalizáció és automatizáció irányába, és nyújtott kezet a kormányzat felé a kormányzati szintű együttműködések tető alá hozása érdekében. A Digitális Jólét Program ebben nagyon sokat tud segíteni, mint ahogyan a Szent Borbála Kórház szakember utánpótlásában is, amire programot indított félévvel ezelőtt a kórház központi gyógyszerellátásának megreformálására, automatizálására. Az emberi tényező mindenképp ott lesz, ezekhez képzésekre van szükség, amit jól látott az Edutus Főiskola az alkalmazott tudományok egyetemévé válás folyamatában, hogy itt is van egy piaci rés, egy olyan szolgáltatási igény, ami a helyi közösség szempontjából is fontos.”

Nézze meg a stratégiát összefoglaló kisfilmünket:

A stratégia megtekintéséhez kattintson IDE.

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben