Hírek
Csapataink továbbjutottak az országos logisztikai versenyben
Knoll Imre Logisztikai Szakmai Műhely hírei: Csapataink továbbjutottak az országos logisztikai versenyben
A Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja immár 10. alkalommal szervezi meg az 1 200 000 Ft összdíjazású Országos Logisztikai Csapatbajnokságot, melyre FOSZK hallgatóink is beneveztek. Lakatos Péter vezetésével két csapat is nevezett.
A megmérettetés célja a logisztikát tanuló egyetemi hallgatók tehetséggondozása, lexikális tudásuk, vezetői- és innovációs készségeik fejlesztése gyakorlati jellegű logisztikai feladatok megoldásán keresztül.
Az első fordulóban 60 feladatot kaptak a csapatok és ezek megoldására 5 óra állt rendelkezésükre.
Íme egy kis ízelítő a feladatokból:
Angol nyelven is voltak kérdések:
The term CAP refers to postal and logistics companies that primarily transport consignments with comparatively low weight and volume-such as letters, small packages, documents, or small items?
Számolni is kellett:
Annual requirement from a given product is 5200 pieces. Ordering costs €900/ piece, cost of product is €550/piece. Stock keeping rate is 2%/month.
- What will be the economic order quantity?
- How large total inventory cost will be if ordering EOQ?
- In case we order more than 270 pieces in one order supplier give a 10% discount from product price. How economic order quantity and therefore total cost change? What will be the new quantity ordered?
De nem csak angolul:
Egy tehergépkocsi egy 4%-os emelkedés0, 5%-os keresztírányú lejtéssel és 65 méteres vízszintes irányú görbületi sugárral rendelkező Ives pályaszakaszon 40 km/óra sebességgel folyamatosan felfelé halad. Mekkora lesz a tehergépkocsi rakfelületén elhelyezett rakományra menetirányban, menetirányra merőlegesen, valamint az összesen ható tehetetlenségi erő értéke, ha a tehergépkocsi hirtelen vészfékezést hajt végre, és a fékezési lassulás értéke 0,45g. Milyen megoldást javasol a rakományra ható erők felvételére? Igazolja gondolatmenetét számítással!
Az ellátási lánc sem maradhatott ki:
Egy vállalat ellátási lánc stratégiájának kulcskérdése a lánc többi tagjával kialakított kapcsolatainak milyensége, azaz mely beszálltóval, mely vevöivel milyen mértékű és típusú együttműködést alakítson ki?
De a GS1 sem:
Az EAN 13 vonalkód esetén a termékazonosítószám; 3 jegyű, 4 jegyű, 5 jegyű, 6 jegyű.
Ezen felül, az alábbi témakörök kerültek terítékre:
Általános logisztika, vám, szállítmánybiztosítás, gazdasági-logisztika menedzsment, vállalati logisztika/módszertan, környezetvédelem, operációkutatás, ellátási-elosztási logisztika, áruszállítás, készletezés, anyagmozgatás, raktározás, csomagolástechnika, termelés kiszolgálás, logisztikai informatika.
Csak gratulálhatunk a hallgatóinknak, most jöhet a 2. forduló, ahonnan már csak a 10 legjobb megy tovább. Mit veszíthetünk? Csak az „ellátási láncainkat”!
Hajrá Logisztika!