Már elérhetőek államilag támogatott helyek nem csak mesterképzéseken, hanem nappali tagozatos, alapképzési szakokon is!

Hírek

Balatonfüredi Turisztikai Meetup: Közös gondolkodás a Balaton jövőjéért!

Közel ötven idegenforgalmi szolgáltató ült össze az egész éves Balatonért.

Balatonfüred, 2024. május 30. – A Balatonfüredi Turisztikai Egyesület, az Edutus Egyetem, és az Edutech Hungary Zrt. Balatonfüreden tartotta meg az 1. Balatonfüredi Turisztikai Meetupot. A rendezvényen a Balaton különböző turisztikai szektoraiból érkező közel ötven résztvevő élénk eszmecserét folytatott a Balaton jövőjéről a BME Tudáscentrumban. A rendezvény nyitott fórumként szolgált a Balaton turizmusával kapcsolatos kérdések megvitatására. Az esemény célja a térség turisztikai szereplői közötti párbeszéd és együttműködés elősegítése volt.

A rendezvényt megnyitotta Bóka István polgármester, Böröcz István a Balatonfüredi Turisztikai Egyesület Elnöke, valamint Árvai-Füleki Judit Edutus Egyetem fenntartójának vezérigazgatója.

Bóka István megnyitó beszédében hangsúlyozta, hogy újszerű megközelítéssel kívánják kezelni a turizmus kérdéseit Balatonfüreden. Fő céljuk a turizmus négy évszakossá tétele – “egész évben Balaton”, valamint a szezonális hétvégi terhelés csökkentése. Ennek érdekében több kérdést vetett fel: hogyan lehet növelni a turizmust, milyen attrakciókra és termékekre van szükség, valamint hogyan lehet arányosabban elosztani az idelátogatókat a városon belül, az itt élők igényeit is szem előtt tartva. Ennek fényében felmerült a parttól távolabbi attrakciók és települések turisztikai körforgásába való bevonásának szükségessége is. A polgármester szerint a négy évszakos turizmus terén már jelentős előrelépést értek el, de hangsúlyozta, hogy ez csak a vállalkozók, kereskedők, szállásadók, vendéglátók és egyéb szolgáltatók, például cukrászdák bevonásával lehet igazán sikeres.

A résztvevők tematikus workshop keretében oszthatták meg gondolataikat, ötleteiket és megoldásaikat. Indító gondolatokként rengeteg jelenleg is jól működő példákat soroltak fel a balatonfüredi és környékbeli idegenforgalom tapasztalati alapján, pl.: jégpálya rendszer, minden évszakban bor-gasztró rendezvény, sportrendezvények, amelyek kiemelten vonzó események turisztikai szempontból. Hat kulcsterületet azonosítottak, amelyek meghatározzák a jövőbeni közös munka és javaslatok készítésének főbb irányait: munkaerő egész éves foglalkoztatása, szezonalitás eltörlése, a szolgáltatások minőségi standardizálása.

A meetup eredményeként két fő célkitűzés született:

  1. Klubszerű működés: Igény van a rendszeres találkozók megszervezésére a szolgáltatók és a helyi lakosok számára. Ennek célja a közös gondolkodás a mindenkit érintő kihívásokról (pl. közösségi közlekedés, kulturális programok, programcsomagok, infrastruktúra fejlesztése – elektromos autók, kerékpárok, motorok) illetve a szemléletformálás, a megnövekedett turistaforgalom kezelésére megoldások.
  2. Közös program- és szolgáltatás adatbázis: Felmerült egy olyan meglévő platformnak a széles körű használati igénye, ami mindenkinek – szolgáltatónak, helyinek és idelátogatónak egyaránt – lehetővé teszi, hogy tájékozódjon a mások által kínált programokról és az érdeklődők számára pedig hasznos információkat nyújt a nyitvatartásokról, szolgáltatásokról és eseményekről.

A workshopon a résztvevők megállapodtak, hogy folytatni fogják a párbeszédet és a közös munkát a térségi turizmus fejlesztése érdekében. Ennek érdekében számba veszik az elhangzott kihívásokat és progresszív javaslatokat továbbá a szezon tapasztalatainak összegyűjtése után, szeptemberben folytatják a tanácskozást

(Forrás: EduTech Hungary Zrt., Fotó: Szente Benjamin)

Oldalunk cookie-kat („sütiket”) használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
További információ itt.
Elfogadom


Hallgatói felület Oktatói felület

Duális képzések

A duális képzési forma olyan, a felsőoktatás és a gazdasági szereplők együttműködésével megvalósuló speciális gyakorlatorientált felsőoktatási képzés, melynek során a hallgatók már képzési idejük alatt közvetlenül megismerhetik a munka világát, részesévé válhatnak a munkafolyamatoknak, valamint a hagyományos képzésekhez képest jóval több időt tölthetnek a szakmai kompetenciák gyakorlásával.

Bővebben