Hírek
A FENNTARTHATÓSÁG KIHÍVÁSAI AZ ONLINE ÉLELMISZERKERESKEDELEM TERÜLETÉN
ÍRTA:PÓKA VIKTOR, PhD hallgató (Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem)
Megjelent a 2022. májusi ACTA PERIODICA 24. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 36-49. oldalon. DOI 10.47273/AP.2022.24.36-49
ABSZTRAKT
Az, hogy az éghajlatváltozás emberi tevékenységre vezethető vissza, abban már szinte teljes a tudományos konszenzus. Az üvegházhatású gázok okozta negatív hatások miatt a környezetben egyre több olyan következmény jelenik meg, amely a társadalom számára rengeteg nehézséget okoz, ilyenek például a folyamatosan emelkedő napi hőmérséklet értékek, az áradások, a viharok, szárazság. A pandémia alatt a fenntarthatóság kérdése is nagyobb hangsúlyt kapott. Mindamellett egyre nagyobb számban jelennek meg a társadalomban azok a hangok, akik ennek fontosságát hangsúlyozzák és a döntéseik során a fenntarthatóság kérdését is figyelembe veszik. A COVID-19 az élelmiszer kereskedelmet is átformálta, a fogyasztói magatartás is átalakult. Jellemzően az online kereskedelmet fenntarthatóbbnak gondolják, mint a hagyományos kereskedelmet, de természetesen számos olyan része van, amely terhet ró a környezetre. Ilyen lehet a csomagolás vagy a szállítás. A tanulmányomban ezeket vizsgálom át, illetve megnézem azt, hogy a fogyasztói döntéshozatalt miképp befolyásolja a fenntartható megoldások megléte.
Kulcsszavak: E-kereskedelem, Fenntarthatóság, Last-Mile
ABSTRACT
The fact that climate change can be traced back to human activity is almost completely the scientific consensus. Greenhouse gases are negative effects in the environment due to consequences that cause difficulties for society, such as constantly increasing daily temperature values, floods, storms, and drought. The pandemic also brought greater emphasis to the question of sustainability. In addition, there are more and more voices in society who emphasize the importance of this and take the question of sustainability into account in their decisions. COVID-19 has also reshaped the food trade and consumer behavior has also changed. Typically, online commerce is thought of as more sustainable than traditional commerce, but of course there are many parts of it that place a burden on the environment. This could be packaging or shipping. In my study, I examine these and see how consumer decision-making is influenced by the existence of sustainable solutions.
Keywords: E-commerce, Sustainability, Last-mile