Hírek
A BYD MAGYARORSZÁGON
VINCZELLÉR GERGELY Edutus Egyetem BSc. Alapképzésben Kereskedelem- és Marketing szakos hallgató
e-mail: gergely.vinczeller@pmi.com
Megjelent a 2024. szeptemberi ACTA PERIODICA 31. kötetében (ISSN 2063-501X) az Edutus Egyetem kiadásában a 29-35. oldalon.
DOI: 10.47273/AP.2024.31.29-35
Absztrakt
A BYD kínai autómárka bár már 1995 óta létezik, azonban hazánkban csak 2023 óta vált szélesebb körben ismertté. A BYD márka ismertségének kétségtelenül jót tett, hogy Magyarországon tavaly több olyan autószalon is megnyílt, amely elsődlegesen a BYD márka értékesítésére fókuszál, de a márkanév ismertebbé válásában az elektromos autózás növekvő népszerűségének is bizonyosan van szerepe. Az előbbiek dacára azonban a BYD márka kérdéskörét mégis egy harmadik megközelítésben vizsgáljuk meg, és elsődlegesen arra a kérdésre kívánunk választ találni, hogy az említett globális kínai autómárka a közép-európai régióban miért pont hazánkban jelent meg először, és milyen okok játszottak abban közre a vállalat üzleti és piaci stratégiája szempontjából, hogy az európai terjeszkedésének kiindulási pontjául éppen pont Magyarországra esett végül a választása, megvalósítva így hazánkban a rendszerváltás óta, a legnagyobb mértékű külföldi beruházást
Abstract
Although the Chinese car brand BYD has existed since 1995, it only became widely known in Hungary in 2023. The recognition of the BYD brand has undoubtedly benefited from the fact that several car dealerships were opened in Hungary last year, which primarily focus on the sale of the BYD brand, but the growing popularity of electric cars certainly also played a role in the brand name becoming better known. Despite the above, however, we will still examine the issue of the BYD brand in a third approach, and primarily we want to find an answer to the question of why the aforementioned global Chinese car brand appeared in our country for the first time in the Central European region, and what reasons the company played a role in that from the point of view of its business and market strategy, that it finally chose Hungary as the starting point of its European expansion.