Munkaerőpiaci lehetőségek

2017-01-26 08:43

Munkaerőpiaci lehetőségek

A legkorszerűbb és a gyakorlati alkalmazásban is kipróbált marketingismeretek feljogosítják a végzettet arra, hogy marketingvezetői munkakört töltsön be mind nagyobb, akár multinacionális, mind kis- vagy közepes vállalatoknál.

A világgazdasági válság következtében nehezebbé vált értékesítési körülmények és növekvő verseny egyik oldalról korlátozták a marketingbüdzséket, másrészt viszont épp a marketinghatékonyság javítására hívták fel a figyelmet. Ez a körülmény a jól képzett, újszerű marketinggyakorlatot ismerő marketingesek számára új pályalehetőségeket nyit.

A munkaerőpiaci kereslet számai, előrejelzései, az állásajánlatok is azt tükrözik, hogy a telített közgazdász szakmán belül a marketing, az értékesítés, a kommunikáció és a logisztika területén még bővülő kereslettel számolhatunk, főleg a legmagasabb végzettségűek körében.

A képzés iránti munkaerőpiaci igényt az is bizonyítja, hogy annak tartalmi kidolgozásában aktívan részt vettek az ország vezető kereskedelmi vállalatai: véleményezték a képzés összetételét és struktúráját, az egyes tantárgyak tartalmát, és meghatározták azokat az output mutatókat, képességeket, kompetenciákat és ismeretanyagot, amelyekre a munkaerőpiacnak szüksége van.